Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie zagadnień negocjacji podejmowanych przez przedsiębiorstwa działające w gospodarce rynkowej. Autorka omawia znaczenie negocjacji, ich historyczny kształt oraz specyfikę polskich negocjatorów w porównaniu z negocjatorami o większym doświadczeniu. Prezentuje ponadto typowe błędy negocjacji i strategie negocjacyjne, których wykorzystanie może pomóc w uniknięciu pułapek negocjacyjnych.
Bibliografia
Bazerman M.H., Neale M.A., Negocjując racjonalnie, Polskie Towarzystwo Psychologiczne "Libra", Olsztyn 1997.
Zobacz w Google Scholar
Biesaga-Słomczewska J., Pułapki negocjacyjne, "Marketing i Rynek" 2002, nr 2.
Zobacz w Google Scholar
Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, PWE, Warszawa 2000.
Zobacz w Google Scholar
Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Zobacz w Google Scholar
Kennedy G., Negocjacje doskonałe, REBIS, Poznań 2000.
Zobacz w Google Scholar
Mastenbroek W., Negocjowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
Zobacz w Google Scholar
Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000.
Zobacz w Google Scholar
Robbins S.P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar
Sankowski T., Negocjacyjna gra, materiały konferencyjne Canadian International Management Institute, Warszawa 2001.
Zobacz w Google Scholar
Święcicka-Macavoy E., Nowe lądy, stare lęki, "Twój Styl" 1996, nr 2.
Zobacz w Google Scholar
Wojciechowski M., Ucieczka ku odwadze, "Busineman Magazine" 1996, nr 3.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa