Nieuczciwa reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji
Okładka tom 6
PDF

Słowa kluczowe

reklama
nieuczciwa reklama
nieuczciwa konkurencja
regulacje prawne
zwalczanie nieuczciwej konkurencji

Jak cytować

Joanna AblewiczJ. A. (2004). Nieuczciwa reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, (6), 9-25. https://doi.org/10.25944/znmwse.2004.02.925

Abstrakt

Artykuł zawiera przedstawienie od strony prawnej problematyki nieuczciwej reklamy jako elementu nieuczciwej konkurencji. Autorka omawia definicje reklamy oraz dokonuje krótkiej charakterystyki rodzajów nieuczciwej reklamy. Prezentuje zmiany, jakie zostały wprowadzone w polskim prawie w zakresie reklamy porównawczej, z uwzględnieniem zarówno orzecznictwa sądowego, jak i poglądów doktryny.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2004.02.925
PDF

Bibliografia

Barańczyk I., Dozwolone i zakazane porównania w reklamie, "Przegląd Prawa Handlowego" 2000, nr 4.
Zobacz w Google Scholar

Domagalik M., Ludwik skarży Sunlichta, „Rzeczpospolita” z 5 maja 1993 r., nr 103.
Zobacz w Google Scholar

Eichmann H., Die vergleichende Werbung in Theorie und Praxis, Kolonia 1967.
Zobacz w Google Scholar

Lemon J., Reklama i informacja próba definicji, "Doradca Podatkowy" 1999, nr 7-8.
Zobacz w Google Scholar

Matysiak W., Ochrona przed nieuczciwą reklamą, Warszawa 1977.
Zobacz w Google Scholar

Nowińska E., Vall du M., Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Warszawa 2001.
Zobacz w Google Scholar

Nowińska E., Szwaja J., Reklama porównawcza w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, materiały z konferencji Najnowsze zmiany prawa własności intelektualnej, Kraków, 17 stycznia 2001 r.
Zobacz w Google Scholar

Nowińska E., Zwalczanie nieuczciwej konkurencji, zagadnienia cywilnoprawne, Kraków 1997.
Zobacz w Google Scholar

Sagan R., Zakaz reklamy notariuszy, "Rejent" 1996, nr 4-5.
Zobacz w Google Scholar

Skubisz R., Komentarz UZNK, Warszawa 2000.
Zobacz w Google Scholar

Szwaja J., Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Warszawa 2001.
Zobacz w Google Scholar

Świstowska A., Nieuczciwa reklama jako przykład czynu nieuczciwej konkurencji, "Przegląd Prawa Handlowego" 1994, nr 7-8.
Zobacz w Google Scholar

Tomaszek A., Kiedy reklama jest nieuczciwa, „Rzeczpospolita” z 24 sierpnia 1992 r., nr 198.
Zobacz w Google Scholar

Tomaszek A., O konstrukcji zarzutu czynu nieuczciwej konkurencji w reklamie, Andrzej Tomaszek, "Monitor Prawniczy" 2001, nr 13, s. 673.
Zobacz w Google Scholar

Toscani O., Reklama - uśmiechnięte ścierwo, Paryż 1995, s. 15.
Zobacz w Google Scholar

Wiszniewska I., Ochrona przed reklamą wprowadzającą w błąd, "Przegląd Prawa Handlowego" 1996, nr 2.
Zobacz w Google Scholar

Wiszniewska I., Używanie znaków towarowych w reklamie porównawczej, "Przegląd Prawa Handlowego" 2000, nr 2.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne