Abstrakt
Artykuł zawiera przedstawienie od strony prawnej problematyki nieuczciwej reklamy jako elementu nieuczciwej konkurencji. Autorka omawia definicje reklamy oraz dokonuje krótkiej charakterystyki rodzajów nieuczciwej reklamy. Prezentuje zmiany, jakie zostały wprowadzone w polskim prawie w zakresie reklamy porównawczej, z uwzględnieniem zarówno orzecznictwa sądowego, jak i poglądów doktryny.
Bibliografia
Barańczyk I., Dozwolone i zakazane porównania w reklamie, "Przegląd Prawa Handlowego" 2000, nr 4.
Zobacz w Google Scholar
Domagalik M., Ludwik skarży Sunlichta, „Rzeczpospolita” z 5 maja 1993 r., nr 103.
Zobacz w Google Scholar
Eichmann H., Die vergleichende Werbung in Theorie und Praxis, Kolonia 1967.
Zobacz w Google Scholar
Lemon J., Reklama i informacja próba definicji, "Doradca Podatkowy" 1999, nr 7-8.
Zobacz w Google Scholar
Matysiak W., Ochrona przed nieuczciwą reklamą, Warszawa 1977.
Zobacz w Google Scholar
Nowińska E., Vall du M., Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Warszawa 2001.
Zobacz w Google Scholar
Nowińska E., Szwaja J., Reklama porównawcza w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, materiały z konferencji Najnowsze zmiany prawa własności intelektualnej, Kraków, 17 stycznia 2001 r.
Zobacz w Google Scholar
Nowińska E., Zwalczanie nieuczciwej konkurencji, zagadnienia cywilnoprawne, Kraków 1997.
Zobacz w Google Scholar
Sagan R., Zakaz reklamy notariuszy, "Rejent" 1996, nr 4-5.
Zobacz w Google Scholar
Skubisz R., Komentarz UZNK, Warszawa 2000.
Zobacz w Google Scholar
Szwaja J., Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Warszawa 2001.
Zobacz w Google Scholar
Świstowska A., Nieuczciwa reklama jako przykład czynu nieuczciwej konkurencji, "Przegląd Prawa Handlowego" 1994, nr 7-8.
Zobacz w Google Scholar
Tomaszek A., Kiedy reklama jest nieuczciwa, „Rzeczpospolita” z 24 sierpnia 1992 r., nr 198.
Zobacz w Google Scholar
Tomaszek A., O konstrukcji zarzutu czynu nieuczciwej konkurencji w reklamie, Andrzej Tomaszek, "Monitor Prawniczy" 2001, nr 13, s. 673.
Zobacz w Google Scholar
Toscani O., Reklama - uśmiechnięte ścierwo, Paryż 1995, s. 15.
Zobacz w Google Scholar
Wiszniewska I., Ochrona przed reklamą wprowadzającą w błąd, "Przegląd Prawa Handlowego" 1996, nr 2.
Zobacz w Google Scholar
Wiszniewska I., Używanie znaków towarowych w reklamie porównawczej, "Przegląd Prawa Handlowego" 2000, nr 2.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa