Deceptive advertising as the act of dishonest competition
Okładka tom 6
PDF (Język Polski)

Keywords

advertising
unfair advertising
unfair competition
legal regulations
combating unfair competition

How to Cite

Joanna AblewiczJ. A. (2004). Deceptive advertising as the act of dishonest competition. The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, (6), 9-25. https://doi.org/10.25944/znmwse.2004.02.925

Abstract

The article shows one of many examples of acts of dishonest competition, which is deceptive and banned advertising. The authoress has enumerated kinds of deceptive advertising, defined not only in the act against dishonest competition, but also in specific regulations. Next to the definition of deceptive advertising some suitable examples have been provided and appropriate order issued by the Supreme Court has been quoted. Some legislative means aiming at protection of people whose interests were abused by deceptive advertising have also been showed here.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2004.02.925
PDF (Język Polski)

References

Barańczyk I., Dozwolone i zakazane porównania w reklamie, "Przegląd Prawa Handlowego" 2000, nr 4.
View in Google Scholar

Domagalik M., Ludwik skarży Sunlichta, „Rzeczpospolita” z 5 maja 1993 r., nr 103.
View in Google Scholar

Eichmann H., Die vergleichende Werbung in Theorie und Praxis, Kolonia 1967.
View in Google Scholar

Lemon J., Reklama i informacja próba definicji, "Doradca Podatkowy" 1999, nr 7-8.
View in Google Scholar

Matysiak W., Ochrona przed nieuczciwą reklamą, Warszawa 1977.
View in Google Scholar

Nowińska E., Vall du M., Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Warszawa 2001.
View in Google Scholar

Nowińska E., Szwaja J., Reklama porównawcza w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, materiały z konferencji Najnowsze zmiany prawa własności intelektualnej, Kraków, 17 stycznia 2001 r.
View in Google Scholar

Nowińska E., Zwalczanie nieuczciwej konkurencji, zagadnienia cywilnoprawne, Kraków 1997.
View in Google Scholar

Sagan R., Zakaz reklamy notariuszy, "Rejent" 1996, nr 4-5.
View in Google Scholar

Skubisz R., Komentarz UZNK, Warszawa 2000.
View in Google Scholar

Szwaja J., Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Warszawa 2001.
View in Google Scholar

Świstowska A., Nieuczciwa reklama jako przykład czynu nieuczciwej konkurencji, "Przegląd Prawa Handlowego" 1994, nr 7-8.
View in Google Scholar

Tomaszek A., Kiedy reklama jest nieuczciwa, „Rzeczpospolita” z 24 sierpnia 1992 r., nr 198.
View in Google Scholar

Tomaszek A., O konstrukcji zarzutu czynu nieuczciwej konkurencji w reklamie, Andrzej Tomaszek, "Monitor Prawniczy" 2001, nr 13, s. 673.
View in Google Scholar

Toscani O., Reklama - uśmiechnięte ścierwo, Paryż 1995, s. 15.
View in Google Scholar

Wiszniewska I., Ochrona przed reklamą wprowadzającą w błąd, "Przegląd Prawa Handlowego" 1996, nr 2.
View in Google Scholar

Wiszniewska I., Używanie znaków towarowych w reklamie porównawczej, "Przegląd Prawa Handlowego" 2000, nr 2.
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.