Abstract
The article shows one of many examples of acts of dishonest competition, which is deceptive and banned advertising. The authoress has enumerated kinds of deceptive advertising, defined not only in the act against dishonest competition, but also in specific regulations. Next to the definition of deceptive advertising some suitable examples have been provided and appropriate order issued by the Supreme Court has been quoted. Some legislative means aiming at protection of people whose interests were abused by deceptive advertising have also been showed here.
References
Barańczyk I., Dozwolone i zakazane porównania w reklamie, "Przegląd Prawa Handlowego" 2000, nr 4.
View in Google Scholar
Domagalik M., Ludwik skarży Sunlichta, „Rzeczpospolita” z 5 maja 1993 r., nr 103.
View in Google Scholar
Eichmann H., Die vergleichende Werbung in Theorie und Praxis, Kolonia 1967.
View in Google Scholar
Lemon J., Reklama i informacja próba definicji, "Doradca Podatkowy" 1999, nr 7-8.
View in Google Scholar
Matysiak W., Ochrona przed nieuczciwą reklamą, Warszawa 1977.
View in Google Scholar
Nowińska E., Vall du M., Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Warszawa 2001.
View in Google Scholar
Nowińska E., Szwaja J., Reklama porównawcza w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, materiały z konferencji Najnowsze zmiany prawa własności intelektualnej, Kraków, 17 stycznia 2001 r.
View in Google Scholar
Nowińska E., Zwalczanie nieuczciwej konkurencji, zagadnienia cywilnoprawne, Kraków 1997.
View in Google Scholar
Sagan R., Zakaz reklamy notariuszy, "Rejent" 1996, nr 4-5.
View in Google Scholar
Skubisz R., Komentarz UZNK, Warszawa 2000.
View in Google Scholar
Szwaja J., Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Warszawa 2001.
View in Google Scholar
Świstowska A., Nieuczciwa reklama jako przykład czynu nieuczciwej konkurencji, "Przegląd Prawa Handlowego" 1994, nr 7-8.
View in Google Scholar
Tomaszek A., Kiedy reklama jest nieuczciwa, „Rzeczpospolita” z 24 sierpnia 1992 r., nr 198.
View in Google Scholar
Tomaszek A., O konstrukcji zarzutu czynu nieuczciwej konkurencji w reklamie, Andrzej Tomaszek, "Monitor Prawniczy" 2001, nr 13, s. 673.
View in Google Scholar
Toscani O., Reklama - uśmiechnięte ścierwo, Paryż 1995, s. 15.
View in Google Scholar
Wiszniewska I., Ochrona przed reklamą wprowadzającą w błąd, "Przegląd Prawa Handlowego" 1996, nr 2.
View in Google Scholar
Wiszniewska I., Używanie znaków towarowych w reklamie porównawczej, "Przegląd Prawa Handlowego" 2000, nr 2.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License