Wskaźnik rentowności promocji turystyki na Maderze. Model finansowy
Okładka tom 25
PDF (English)

Słowa kluczowe

promocja turystyki
zwrot z inwestycji
dochody z turystyki
wskaźnik rentowności
macierz wskaźnika rentowności

Jak cytować

Camacho Élvio J. S., & Sarmento Coelho M. M. M. (2014). Wskaźnik rentowności promocji turystyki na Maderze. Model finansowy. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 25(2), 47-61. https://doi.org/10.25944/znmwse.2014.02.4761

Abstrakt

Ponieważ fundusze na promocję są ograniczone, ważne jest stworzenie i wdrożenie modelu wyceny a priori dokonywanych inwestycji oraz ciągłego monitoringu uzyskanego zwrotu. W kwestii wyceny dokonywanych inwestycji nie ma dowodów, że na poziomie regionalnym na Maderze ta polityka rzeczywiście istnieje w postaci uprzedniej wyceny, która może pomóc w podjęciu decyzji, czy inwestować, czy też nie. Kiedy stosowana jest zasada wskaźnika rentowności promocji w oparciu o stworzony model wyceny, możemy zweryfikować, że zgodnie z celami strategicznymi oraz w harmonii z uprzednio uzgodnionymi planami uzyskana wartość na zwrot z inwestycji jest poniżej uzyskanego poziomu historycznego, to jest około 47 razy. Tworzony jest model mający umożliwić wygenerowanie pełnego procesu dotyczącego ustalenia głównych celów inwestycji politycznych, w pełni powiązany z kwotą wydaną na inwestycję.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2014.02.4761
PDF (English)

Bibliografia

Brealey, R., Myers, S. (1996). Principles of corporate finance. 5th ed. New York: McGraw-Hill. ISBN 0070074178.
Zobacz w Google Scholar

Brealey, R., Myers, S., Marcus, A. (1998). Fundamentals of corporate finance. 2nd ed. Boston: Irwin; McGraw-Hill. ISBN 0070074860.
Zobacz w Google Scholar

Copeland, T., Koller, T., Murrin, J. (1994). Valuation: Measuring and managing the value of companies. 2nd ed. New York: Willey. ISBN 0471009938.
Zobacz w Google Scholar

Damodaran, A. (1996). Investment valuation: Tools and techniques for determining the value of any asset. New York: Wiley. ISBN 0471133930.
Zobacz w Google Scholar

Damodaran, A. (2001). Corporate finance: Theory and practice. 2nd ed. New York: Wiley. ISBN 0471283320.
Zobacz w Google Scholar

Deloite (2004). Plano integrado de comunicação para o mercado espanhol: APM. Madeira: Associação de Promoção da Madeira.
Zobacz w Google Scholar

DRT (2003). Estatísticas do turismo 2002: Dados definitivos. Madeira: Direcção Regional Turismo da Madeira.
Zobacz w Google Scholar

DRT (2004). Estatísticas do turismo 2003: Dados definitivos. Madeira: Direcção Regional Turismo da Madeira.
Zobacz w Google Scholar

DRT (2005). Estatísticas do turismo 2004: Dados definitivos. Madeira: Direcção Regional Turismo da Madeira.
Zobacz w Google Scholar

DRT (2006). Plano de promoção: 2006. Funchal: Direcção Regional Turismo da Madeira.
Zobacz w Google Scholar

Earl, M. (1984). Management accounting research and practice. Cooper and Scapens. London: ICMA.
Zobacz w Google Scholar

Ehrenberg, A. (1959). The pattern of consumer purchases. Applied Statistics, 8, 26‒41.
Zobacz w Google Scholar

Faulkner, B. (1997). A model for the evaluation of national tourism destination marketing programs. Journal of Travel Reserarch, 35 (3), 23‒32.
Zobacz w Google Scholar

Gonçalves, R. (2004). Entrevista sobre a promoção como instrumento de dinamização turística. Associação Portuguesa das Agências de Viagens, 1 (November), 33‒34.
Zobacz w Google Scholar

Governo Regional (2002). Plano de ordenamento turístico da região autónoma da Madeira (POT). Decreto Legislativo Regional, no. 17/2002/M, de 29 de agosto.
Zobacz w Google Scholar

Governo Regional da Madeira (1998‒2006). Plano e programa de investimentos e despesas de desenvolvimento da Região Autónoma da Madeira. Funchal: Governo Regional da Madeira.
Zobacz w Google Scholar

Governo Regional da Madeira (2005). Proposta de orçamento da Região Autónoma da Madeira para 2006. Funchal: Governo Regional da Madeira.
Zobacz w Google Scholar

Myron, J., Shapiro G., Shapiro E. (1956). Capital equipment analysis: The required rate of profit. Management Science, 3 (1), 102–110.
Zobacz w Google Scholar

Neves, J. C. (2002). Avaliação de empresas e negócios. Edição em Português Publicado. Portugal: McGraw-Hill. ISBN 9789727731312.
Zobacz w Google Scholar

Ross, S. (1976). The arbitrage theory of capital asset pricing. Journal of Economic Theory, 13, 341‒360.
Zobacz w Google Scholar

Seaton, T., Mathews, B. (2003). Evaluating NTO marketing activities. World Tourism Organization. ISBN 9789284406364.
Zobacz w Google Scholar

Woodside, A., Carr, J. (1988). Consumer decision making and competitive marketing strategies: Applications for tourism planning. Journal of Travel Research, 26 (3), 27.
Zobacz w Google Scholar

Woodside, A., Lysonski, S. (1989). A general model of traveler destination choice. Journal of Travel Research, 27 (4), 8‒14.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne