Bancassurance w opinii klienta indywidualnego województwa świętokrzyskiego
Okładka tom 36
PDF (English)

Słowa kluczowe

pośrednictwo ubezpieczeniowe
związki bankowo-ubezpieczeniowe
zakład ubezpieczeń
bank
bancassurance

Jak cytować

PrzybytniowskiJ. W., BuckiD., PacholarzW. M., & BorkowskiS. (2017). Bancassurance w opinii klienta indywidualnego województwa świętokrzyskiego. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 36(4), 25-39. https://doi.org/10.25944/znmwse.2017.04.2539

Abstrakt

Celem niniejszego opracowania była analiza poziomu wiedzy, a co za tym idzie – świadomości klienta indywidualnego, mających wpływ na jakość usługi ubezpieczeniowej oferowanej w sektorze ubezpieczeń majątkowych przez pryzmat pośrednictwa ubezpieczeniowego, ze szczególnym uwzględnieniem usługi bancassurance. Za hipotezę przyjęto, iż metoda SWOT jest skutecznym instrumentem identyfikacji poziomu wiedzy, a co za tym idzie – świadomości klienta indywidualnego, przez pryzmat usługi bancassurance. Koncepcję metodologiczną opracowania oparto na funkcjonalnym ujęciu rynku ubezpieczeniowego i ekonomicznych uwarunkowań działalności tego rynku. Analizy badań były prowadzone z wykorzystaniem wiedzy zawartej w literaturze przedmiotu. Ponadto przeanalizowano strategię rozwoju sektora bankowo-ubezpieczeniowego w oczach klientów z województwa świętokrzyskiego z wykorzystaniem metody analizy SWOT. Przedział czasowy badania obejmował lata 2013–2016. Główna konkluzja, jaka nasuwa się z przeprowadzonej analizy, to iż na obecnym poziomie współpraca zakładu ubezpieczeń i banku w opinii klientów indywidualnych nie ma większych szans rozwoju usługi bancassurance bez wprowadzenia innowacji w produktach bankowo-ubezpieczeniowych.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2017.04.2539
PDF (English)

Bibliografia

Bancassurance [2017]. In: Investopedia: Dictionary [online, accessed: 2017-09-05]. Retrieved from: https://www.investopedia.com/terms/b/bancassurance.asp.
Zobacz w Google Scholar

Benoist, G. (2002). Bancassurance: The new challenges. The Geneva Papers on Risk and Insurance, 27 (3), 295–303.
Zobacz w Google Scholar

Bergendahl, G. (1995). The profitability of bancassurance for European banks. International Journal of Bank Marketing, 13 (1), 17–28.
Zobacz w Google Scholar

Carow, K.A. (2001). The wealth effects of allowing bank entry into the insurance industry. The Journal of Risk and Insurance, 68 (1), 129–150.
Zobacz w Google Scholar

Chang, P., Peng, J., Ku Fan, Ch. (2011). A comparison of bancassurance and traditional insurer sales channels. The Geneva Papers on Risk and Insurance, 36 (1), 76–93.
Zobacz w Google Scholar

Cummins, J.D., Rubio-Misas, M. (2007). Deregulation, consolidation, and efficiency: evidence from the Spanish insurance industry. Journal of Money, Credit, and Banking, 38 (2), 323–355.
Zobacz w Google Scholar

Cummins, J.D., Tennyson, S., Weiss, M.A. (1999). Consolidation and efficiency in the US life insurance industry. Journal of Banking and Finance, 23 (2–4), 325–357.
Zobacz w Google Scholar

Directive (EU) 2016/97 of the European Parliament and of the Council of 20 January 2016 on insurance distribution (recast). Official Journal of the European Union, L 26/19.
Zobacz w Google Scholar

Fenn, P., Vencappa, D., Diacon, S., Klumpes, P., O’Brien, C. (2008). Market structure and the efficiency of European insurance companies: A stochastic frontier analysis. Journal of Banking and Finance, 32 (1), 86–100.
Zobacz w Google Scholar

Gebauer, J., Schober, F. (2006). Information system flexibility and the cost efficiency of business process. Journal of the Association for Information Systems, 7 (3), 122–147.
Zobacz w Google Scholar

Gierszewska, G., Romanowska, M. (2009). Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE. ISBN 9788320818246.
Zobacz w Google Scholar

Gladstone, B. (2000). From know-how to knowledge: The essential guide to understanding and implementing knowledge management. London: Industrial Society. ISBN 1858358809.
Zobacz w Google Scholar

Jeżerys, B.M. (2000). Metoda SWOT. In: U. Gołaszewska-Kaczan (ed.). Analiza strategiczna (pp. 85–86). Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. ISBN 8387884421.
Zobacz w Google Scholar

Klasik, A. (1993). Studia prospektywne i analiza strategiczna. In: A. Klasik (ed.). Planowanie strategiczne. Warszawa: PWE. ISBN 8320809086.
Zobacz w Google Scholar

Kozarkiewicz-Chlebowska, A. (2001). Koncepcja zarządzania wiedzą, jej geneza, zastosowanie i perspektywy. In: L. Pasieczny (ed.). Polska w Europie – Polskie nauki o zarządzaniu wobec wyzwań XXI wieku. Dorobek Szkoły Letniej „Warszawa 2000”, Warszawa: Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. ISBN 838684664X.
Zobacz w Google Scholar

Messyasz-Handschke, A. (2002). Bancassurance – współpraca czy konkurencja? Bank i Kredyt, 4, 50–62.
Zobacz w Google Scholar

Mrozowska, B. (2012). Bancassurance – regulacje prawne i samoregulacja rynku. Prawo Asekuracyjne, 72 (3), 30–47.
Zobacz w Google Scholar

Obłój, K. (2007). Strategia organizacji. Warszawa: PWE. ISBN 8320816335.
Zobacz w Google Scholar

Obłój, K., Sosnowski, M. (2014). Analiza sił i słabości firmy: budowanie profilu konkurencyjnego. In: K. Obłój (ed.). Strategia organizacji. Warszawa: PWE. ISBN 9788320821659.
Zobacz w Google Scholar

Orłowski, C. (2011). Konsumenci bancassurance. Gazeta Bankowa, 12, 41–44.
Zobacz w Google Scholar

Przybytniowski, J.W. (2009). Rozwój ubezpieczeń gospodarczych w procesie integracji europejskiej. Kielce: Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego. ISBN 9788371334009.
Zobacz w Google Scholar

Swacha-Lech, M. (2008). Bancassurance. Sprzedaż produktów bankowo-ubezpieczeniowych. Warszawa: CeDeWu. ISBN 9788375560305.
Zobacz w Google Scholar

Szczepankowski, P.J. (2000). Fuzje i przejęcia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 8301131314.
Zobacz w Google Scholar

Śliperski, M. (2002). Bancassurance. Związki bankowo-ubezpieczeniowe. Warszawa: Difin. ISBN 8372512787.
Zobacz w Google Scholar

www.lse.co.uk/financeglossary
Zobacz w Google Scholar

Żabiński, L. (ed.). (2000). Analiza strategiczna przedsiębiorstwa na potrzeby wyboru strategii rozwoju (za pomocą metody SWOT). Katowice: Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego. ISBN 8387265918.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne