Abstract
When dealing with the problem it was found that financial education increases substantially the economic knowledge to build awareness and competence of the younger generation and therefore the dissemination of this knowledge. The aim of this paper is to identify the importance of the knowledge economy in the growth of building awareness and competence of management of finance students in the current, constantly changing environment. The structure of the paper was subjected to the hypothesis according to which there is a relationship between the knowledge economy and an increase in the awareness and competence of the young generation in achieving financial stability and their independence. This problem will be implemented using the analysis of the state of the economic knowledge of university students in Opole about individual economic areas. The method applied in the research is an anonymous questionnaire survey addressed directly to students, desktop study of the first and second degree.
References
Andrews, K.R. (1987). The Concept of Corporate Strategy. Homewood: Irwin. ISBN 0256036292.
View in Google Scholar
Ansoff, H.I. (1979). The changing shape of the strategic problem. W: D. Schendel, C. Hofer (eds.). Strategic Management: A New View of Business Policy and Planning. Boston: Little Brown. ISBN 0316773123.
View in Google Scholar
Chmielecka, E. (1999). Informacja, wiedza, mądrość. Co społeczeństwo wiedzy cenić powinno? W: E. Adamowicz (red.). Gospodarka w okresie przemian (s. 47–62). Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. ISBN 8372250499.
View in Google Scholar
Chmielecka, E. (2010). Postawy jako element kształcenia w zakresie ekonomii i zarządzania [online, dostęp: 2017-05-20]. Forum odpowiedzialnego biznesu. Dostępny w Internecie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/postawy-jako-element-ksztalcenia-w-zakresie-ekonomii-i-zarzadzania.
View in Google Scholar
Griffin, R.W. (2002). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 8301120193.
View in Google Scholar
Habschick, M., Seidl, B., Evers, J. (2007). Survey of Financial Literacy Schemes in the EU27: VT Markt/2006/26H – Final Report. Hamburg: Evers & Jung.
View in Google Scholar
Iwanicz-Drozdowska, M. (2011). Edukacja i świadomość finansowa: doświadczenia i perspektywy. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza. ISBN 9788373786226.
View in Google Scholar
Nonaka, I., Takeuchi, H. (2000). Kreowanie wiedzy w organizacji. Warszawa: Poltext. ISBN 8386890991.
View in Google Scholar
OECD INFE. (2011). Measuring Financial Literacy: Questionnaire and Guidance Notes for Conducting an Internationally Comparable Survey of Financial Literacy. Paris: OECD.
View in Google Scholar
Pacholarz, W.M. (2016). Pojęcia wiedzy w teorii ekonomii. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 8, 3–19.
View in Google Scholar
Popper, K.R. (1992). Wiedza obiektywna: ewolucyjna teoria epistemologiczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 8301104899.
View in Google Scholar
Przybytniowski, J.W. (2013). Konkurencyjność rynku usług pośrednictwa ubezpieczeniowego w Polsce. Warszawa: Wydawnictwo Menedżerskie PTM. ISBN 9788361949176.
View in Google Scholar
Przybytniowski, J.W. (2016). Współczesne funkcje i mechanizmy transmisji między sektorem ubezpieczeniowym a sferą realną gospodarki: teoria i praktyka. Warszawa: CeDeWu. ISBN 9788375567588.
View in Google Scholar
Romanowska, M. (2010). Przełomy strategiczne w przedsiębiorstwie. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, 98, 7–15.
View in Google Scholar
Vitt, L.A., Anderson, C., Kent, J., Lyter, D.M., Siegenthaler, J.K., Ward, J. (2000). Personal Finance and the Rush to Competence: Financial Literacy Education in the U.S. Middleburg: Institute for Socio-Financial Studies.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License