Abstrakt
W artykule scharakteryzowano sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Dokonano ich definicji, opierając się na przepisach prawa podatkowego. Przedstawiono bariery utrudniające rozwój sektora MSP oraz jeden ze sposobów ich niwelowania, jakim są szkolenia pracownicze, ze zwróceniem uwagi na e-learning. Następnie zdefiniowano e-learning, dokonując podziału na e-learning akademicki i e-learning korporacyjny (instytucjonalny, pozainstytucjonalny). Sformułowano ważniejsze przesłanki i uwarunkowania rozwoju e-learningu, zwłaszcza korporacyjnego: dostępność narzędzi IT, słabą znajomość obsługi komputera i programów szkoleniowych, czas i znaczne koszty opracowania materiałów szkoleniowych, stopień zainteresowania szkoleniami ze strony pracowników, jak i kierownictwa firmy. Zwrócono uwagę na rosnące znaczenie e-learningu, zwłaszcza spontanicznego uczenia się. W dalszej części artykułu zaprezentowano wyniki badań empirycznych dotyczących wykorzystania e-learningu w sektorze MSP. Ponadto przedstawiono przyczyny niskiego wykorzystania szkoleń e-learningowych w tym sektorze przedsiębiorstw.
Bibliografia
Bennick R., Implementing E-learning from the Corporate Perspective [online, dostęp: 15.05.2013]. Dostępny w Internecie:
Zobacz w Google Scholar
http://knowledgetree.flexiblelearning.net.aufedition05/download/Bennik.
Zobacz w Google Scholar
Dominiak P., Sektor MSP we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. ISBN 83-01-14372-X.
Zobacz w Google Scholar
Pluta W. (red.), Finanse małych i średnich przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2004. ISBN 83-208-1511-8.
Zobacz w Google Scholar
Shea-Schultz H., Forgaty J., On-line Learning Today. 7 Strategies That Work, „LTI Newsline” 2003, January 8.
Zobacz w Google Scholar
Skowronek-Mielczarek A., Małe i średnie przedsiębiorstwa: źródła finansowania, C.H. Beck, Warszawa 2005. ISBN 83-7387-142-X.
Zobacz w Google Scholar
Stabryła A. (red.), Doskonalenie struktur organizacyjnych przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy, C.H. Beck, Warszawa 2009. ISBN 978-83-255-0237-9.
Zobacz w Google Scholar
Wilmańska A. (red.), Raport o stanie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2008–2009, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010. ISBN 978-83-7633-021-1.
Zobacz w Google Scholar
Woźniak M., Kozioł M., Kryteria i metody oceny efektywności szkoleń e-learningowych, „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie: Prace z Zakresu Zarządzania”2012, nr 2(21).
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa