Cele edukacji prawnej w uczelniach nieprawniczych
Okładka tom 18
PDF

Słowa kluczowe

edukacja prawna
edukacja prawnicza
świadomość prawna
jakość kształcenia

Jak cytować

Gądek A. (2011). Cele edukacji prawnej w uczelniach nieprawniczych . Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 18(1), 173-185. https://doi.org/10.25944/znmwse.2011.01.173185

Abstrakt

Funkcjonowanie w Polsce licznych uczelni publicznych i niepublicznych kształcących w zakresie szeroko rozumianych nauk ekonomicznych czy społecznych wiąże się z faktem wprowadzenia do programów studiów określonych kierunków bądź specjalności przedmiotów prawniczych. Tym samym edukacja prawna pojawia się na kierunkach nie prawniczych jako dopełnienie kształcenia ekonomicznego albo jako kształcenie wiodące na innych kierunkach, np. na administracji. Znajomość prawa jest koniecznością dla każdego obywatela, ale jej znaczenie wzrasta szczególnie w przypadku osób, które pełnią rolę samodzielnych decydentów zarówno w gospodarczych jednostkach organizacyjnych, jak i w organach państwowych i samorządowych, których kompetencje wiążą się z procesami gospodarczymi.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2011.01.173185
PDF

Bibliografia

Bereźnicki F. 1994. Dydaktyka ogólna w zarysie. Koszalin: Wyd. Miscellanea.
Zobacz w Google Scholar

Czerska B. 1986. Poznawanie wartości. Warszawa: Młodzieżowa Agencja Wydawnicza. ISBN 83-203-1504-2.
Zobacz w Google Scholar

Denek K. 1999. Uniwersytet przełomu drugiego i trzeciego milenium. Opole: Wyd. Uniwersytetu Opolskiego.
Zobacz w Google Scholar

Dubel L., Korybski A., Markwart Z. 2002. Wprowadzenie do nauki o państwie i polityce. Kraków: Wyd. Zakamycze. ISBN 83-7333-000-3.
Zobacz w Google Scholar

Gnela B., Koczanowski J., Żabiński Z., Żuławska C. 2003. Encyklopedia prawa dla ekonomistów. Kraków: Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Zobacz w Google Scholar

Hiszpańska B. 1994. Pomóż młodzieży znaleźć wartości – drogowskazy. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. ISBN 83-85295-13-5.
Zobacz w Google Scholar

Jabłońska-Bonca J. 2001. Podstawy prawa dla ekonomistów. Warszawa: Wyd. LexisNexis. ISBN 83-7334-296-6.
Zobacz w Google Scholar

Korybski A., Leszczyński L., Pieniążek A. 2007. Wstęp do prawoznawstwa. Lublin: Wyd. UMCS. ISBN 978-83-227-2756-0.
Zobacz w Google Scholar

Kufel J., Siuda W. 2001. Prawo gospodarcze dla ekonomistów. Poznań: Wyd. Scriptus. ISBN 83-902775-3-0.
Zobacz w Google Scholar

Kupisiewicz Cz. 1996. Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. ISBN 83-7066-590-X.
Zobacz w Google Scholar

Maritain J. 1993. Od filozofii człowieka do filozofii wychowania. W: Adamski F. (red.). Człowiek. Wychowanie. Kultura. Kraków: Wyd. WAM. ISBN 83-7097-006-0.
Zobacz w Google Scholar

Okoń W. 2003. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wyd. Akademickie "Żak".
Zobacz w Google Scholar

Pasterniak W. 1993. Dydaktyka wartości. W: Adamski F. (red.). Człowiek. Wychowanie. Kultura. Kraków: Wyd. WAM. ISBN 83-7097-006-0.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne