Abstrakt
Funkcjonowanie w Polsce licznych uczelni publicznych i niepublicznych kształcących w zakresie szeroko rozumianych nauk ekonomicznych czy społecznych wiąże się z faktem wprowadzenia do programów studiów określonych kierunków bądź specjalności przedmiotów prawniczych. Tym samym edukacja prawna pojawia się na kierunkach nie prawniczych jako dopełnienie kształcenia ekonomicznego albo jako kształcenie wiodące na innych kierunkach, np. na administracji. Znajomość prawa jest koniecznością dla każdego obywatela, ale jej znaczenie wzrasta szczególnie w przypadku osób, które pełnią rolę samodzielnych decydentów zarówno w gospodarczych jednostkach organizacyjnych, jak i w organach państwowych i samorządowych, których kompetencje wiążą się z procesami gospodarczymi.
Bibliografia
Bereźnicki F. 1994. Dydaktyka ogólna w zarysie. Koszalin: Wyd. Miscellanea.
Zobacz w Google Scholar
Czerska B. 1986. Poznawanie wartości. Warszawa: Młodzieżowa Agencja Wydawnicza. ISBN 83-203-1504-2.
Zobacz w Google Scholar
Denek K. 1999. Uniwersytet przełomu drugiego i trzeciego milenium. Opole: Wyd. Uniwersytetu Opolskiego.
Zobacz w Google Scholar
Dubel L., Korybski A., Markwart Z. 2002. Wprowadzenie do nauki o państwie i polityce. Kraków: Wyd. Zakamycze. ISBN 83-7333-000-3.
Zobacz w Google Scholar
Gnela B., Koczanowski J., Żabiński Z., Żuławska C. 2003. Encyklopedia prawa dla ekonomistów. Kraków: Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Zobacz w Google Scholar
Hiszpańska B. 1994. Pomóż młodzieży znaleźć wartości – drogowskazy. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. ISBN 83-85295-13-5.
Zobacz w Google Scholar
Jabłońska-Bonca J. 2001. Podstawy prawa dla ekonomistów. Warszawa: Wyd. LexisNexis. ISBN 83-7334-296-6.
Zobacz w Google Scholar
Korybski A., Leszczyński L., Pieniążek A. 2007. Wstęp do prawoznawstwa. Lublin: Wyd. UMCS. ISBN 978-83-227-2756-0.
Zobacz w Google Scholar
Kufel J., Siuda W. 2001. Prawo gospodarcze dla ekonomistów. Poznań: Wyd. Scriptus. ISBN 83-902775-3-0.
Zobacz w Google Scholar
Kupisiewicz Cz. 1996. Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. ISBN 83-7066-590-X.
Zobacz w Google Scholar
Maritain J. 1993. Od filozofii człowieka do filozofii wychowania. W: Adamski F. (red.). Człowiek. Wychowanie. Kultura. Kraków: Wyd. WAM. ISBN 83-7097-006-0.
Zobacz w Google Scholar
Okoń W. 2003. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wyd. Akademickie "Żak".
Zobacz w Google Scholar
Pasterniak W. 1993. Dydaktyka wartości. W: Adamski F. (red.). Człowiek. Wychowanie. Kultura. Kraków: Wyd. WAM. ISBN 83-7097-006-0.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa