The objectives of legal education in non-law universities
Okładka tom 18
PDF (Język Polski)

Keywords

legal education
law education
law awareness
quality of education

How to Cite

Gądek A. (2011). The objectives of legal education in non-law universities. The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, 18(1), 173-185. https://doi.org/10.25944/znmwse.2011.01.173185

Abstract

The operation of numerous public and private universities educating in broadly defined economic or social sciences is due to the fact of entering of legal subjects into study programs of particular fields or majors. Thus, the legal education appears also in non-law subjects as a supplement to economic education or as leading education in other fields, such as administration. The knowledge of law is a necessity for every citizen, but its importance increases particularly in the cases of people, who act as independent policy makers in both economical and organisational units as well as state and local authorities, whose responsibilities are associated with economic processes.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2011.01.173185
PDF (Język Polski)

References

Bereźnicki F. 1994. Dydaktyka ogólna w zarysie. Koszalin: Wyd. Miscellanea.
View in Google Scholar

Czerska B. 1986. Poznawanie wartości. Warszawa: Młodzieżowa Agencja Wydawnicza. ISBN 83-203-1504-2.
View in Google Scholar

Denek K. 1999. Uniwersytet przełomu drugiego i trzeciego milenium. Opole: Wyd. Uniwersytetu Opolskiego.
View in Google Scholar

Dubel L., Korybski A., Markwart Z. 2002. Wprowadzenie do nauki o państwie i polityce. Kraków: Wyd. Zakamycze. ISBN 83-7333-000-3.
View in Google Scholar

Gnela B., Koczanowski J., Żabiński Z., Żuławska C. 2003. Encyklopedia prawa dla ekonomistów. Kraków: Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
View in Google Scholar

Hiszpańska B. 1994. Pomóż młodzieży znaleźć wartości – drogowskazy. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. ISBN 83-85295-13-5.
View in Google Scholar

Jabłońska-Bonca J. 2001. Podstawy prawa dla ekonomistów. Warszawa: Wyd. LexisNexis. ISBN 83-7334-296-6.
View in Google Scholar

Korybski A., Leszczyński L., Pieniążek A. 2007. Wstęp do prawoznawstwa. Lublin: Wyd. UMCS. ISBN 978-83-227-2756-0.
View in Google Scholar

Kufel J., Siuda W. 2001. Prawo gospodarcze dla ekonomistów. Poznań: Wyd. Scriptus. ISBN 83-902775-3-0.
View in Google Scholar

Kupisiewicz Cz. 1996. Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. ISBN 83-7066-590-X.
View in Google Scholar

Maritain J. 1993. Od filozofii człowieka do filozofii wychowania. W: Adamski F. (red.). Człowiek. Wychowanie. Kultura. Kraków: Wyd. WAM. ISBN 83-7097-006-0.
View in Google Scholar

Okoń W. 2003. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wyd. Akademickie "Żak".
View in Google Scholar

Pasterniak W. 1993. Dydaktyka wartości. W: Adamski F. (red.). Człowiek. Wychowanie. Kultura. Kraków: Wyd. WAM. ISBN 83-7097-006-0.
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.