Abstract
The operation of numerous public and private universities educating in broadly defined economic or social sciences is due to the fact of entering of legal subjects into study programs of particular fields or majors. Thus, the legal education appears also in non-law subjects as a supplement to economic education or as leading education in other fields, such as administration. The knowledge of law is a necessity for every citizen, but its importance increases particularly in the cases of people, who act as independent policy makers in both economical and organisational units as well as state and local authorities, whose responsibilities are associated with economic processes.
References
Bereźnicki F. 1994. Dydaktyka ogólna w zarysie. Koszalin: Wyd. Miscellanea.
View in Google Scholar
Czerska B. 1986. Poznawanie wartości. Warszawa: Młodzieżowa Agencja Wydawnicza. ISBN 83-203-1504-2.
View in Google Scholar
Denek K. 1999. Uniwersytet przełomu drugiego i trzeciego milenium. Opole: Wyd. Uniwersytetu Opolskiego.
View in Google Scholar
Dubel L., Korybski A., Markwart Z. 2002. Wprowadzenie do nauki o państwie i polityce. Kraków: Wyd. Zakamycze. ISBN 83-7333-000-3.
View in Google Scholar
Gnela B., Koczanowski J., Żabiński Z., Żuławska C. 2003. Encyklopedia prawa dla ekonomistów. Kraków: Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
View in Google Scholar
Hiszpańska B. 1994. Pomóż młodzieży znaleźć wartości – drogowskazy. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. ISBN 83-85295-13-5.
View in Google Scholar
Jabłońska-Bonca J. 2001. Podstawy prawa dla ekonomistów. Warszawa: Wyd. LexisNexis. ISBN 83-7334-296-6.
View in Google Scholar
Korybski A., Leszczyński L., Pieniążek A. 2007. Wstęp do prawoznawstwa. Lublin: Wyd. UMCS. ISBN 978-83-227-2756-0.
View in Google Scholar
Kufel J., Siuda W. 2001. Prawo gospodarcze dla ekonomistów. Poznań: Wyd. Scriptus. ISBN 83-902775-3-0.
View in Google Scholar
Kupisiewicz Cz. 1996. Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. ISBN 83-7066-590-X.
View in Google Scholar
Maritain J. 1993. Od filozofii człowieka do filozofii wychowania. W: Adamski F. (red.). Człowiek. Wychowanie. Kultura. Kraków: Wyd. WAM. ISBN 83-7097-006-0.
View in Google Scholar
Okoń W. 2003. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wyd. Akademickie "Żak".
View in Google Scholar
Pasterniak W. 1993. Dydaktyka wartości. W: Adamski F. (red.). Człowiek. Wychowanie. Kultura. Kraków: Wyd. WAM. ISBN 83-7097-006-0.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License