Abstrakt
W artykule podjęto próbę zbadania wpływu wykorzystania technologii informacyjnych i kapitału intelektualnego na konkurencyjność. Postawiono tezę, że w oparciu o same IT nie jest się w stanie efektywnie zbudować przewagi konkurencyjnej. Starano się wykazać komplementarność technologii informacyjnych z kapitałem intelektualnym.
Bibliografia
Antczak Z. 2004. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa: wybrane zagadnienia praktyki i teorii zarządzania funkcją personalną w świetle badań. Warszawa – Kluczbork: Antykwa. ISBN 83-87493-97-X.
Zobacz w Google Scholar
Brynjolfsson E., Hitt L.M. 1996. Paradox lost? Firm-level evidence on the returns to information systems spending.„Managment Science”. No 17.
Zobacz w Google Scholar
Carr N. 2003. IT doesn’t Matter. „Harvard Business Review”, no 5/2003.
Zobacz w Google Scholar
Carr N. 2004. Does IT Matter? Boston: Harvard Business School Press.
Zobacz w Google Scholar
Dobija M. 2006. Theories of Chemistry and Physics Applied to Developing an Economic Theory of Intellectual Capital. „Social Science Research Network” [online]. Dostępne w Internecie: ssrn.com.
Zobacz w Google Scholar
[The] Global Competitiveness Report 2006–2007. 2007. [online]. Dostępne w Internecie: http://www.weforum.org/pdf/Global_Competitiveness_Reports/Reports/gcr_2006/gcr2006_rankings.pdf.
Zobacz w Google Scholar
Kasprzak T. (red.). 2006. W kierunku rozszerzonego przedsiębiorstwa: analiza sektora rozwoju ICT w Polsce. Warszawa: Difin. ISBN 83-7251-653-7.
Zobacz w Google Scholar
Kwiatkowska L. 2004. Wpływ Internetu na przekształcenie przedsiębiorstw.„Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw”. Nr 7.
Zobacz w Google Scholar
Nonaka I., Takeuchi H. 2000. Kreowanie wiedzy w organizacji: jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne. Warszawa: Poltext. ISBN 83-8689-099-1.
Zobacz w Google Scholar
Soete L., Weel B. 2005. The Economics of the Digital Society. Chelteham (UK): Edward Elgar.
Zobacz w Google Scholar
Sokołowska A. 2005. Zarządzanie kapitałem intelektualnym w małym przedsiębiorstwie. Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. ISBN 83-917004-9-6.
Zobacz w Google Scholar
Sokołowska A. 2006. Efektywność intelektualna produktem świadomego kreowania przestrzeni intelektualnej w przedsiębiorstwie [online]. „E-mentor”. Nr 2/2006. Dostępne w Internecie: E-mentor.edu.pl.
Zobacz w Google Scholar
Szyszka G., Śliwczyński B. (red.). 2004. Elektroniczna gospodarka w Polsce: raport 2003. Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania. ISBN 83-8734-466-4.
Zobacz w Google Scholar
Tansey S.D. 2003. Business, Information Technology and Society. London – New York: Routledge. ISBN 0-415-19213-7.
Zobacz w Google Scholar
Zacher L.W. (red.) 1997. Problemy społeczeństwa informacyjnego: elementy analizy, ewaluacji i prognozy. Warszawa: Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. ISBN 83-86846-12-7.
Zobacz w Google Scholar
Zienkowski L. (red.). 2003. Wiedza a wzrost gospodarczy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. ISBN 83-7383-05209.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa