Information technologies and intellectual capital as pillars in building competitive advantage
Okładka tom 10
PDF (Język Polski)

Keywords

information technologies
intellectual capital
competitiveness
knowledge based economy

How to Cite

KrzykawskiR. (2007). Information technologies and intellectual capital as pillars in building competitive advantage. The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, 10(1), 179-187. https://doi.org/10.25944/znmwse.2007.01.179187

Abstract

This work shows an attempt to research an influence that Information Technologies and Intellectual Capital together have on competitiveness. The main thesis is that IT is not as strong in building competitive advantages, as when used together with IC. In this article attempts have been made to show complementarities of Information Technologies and Intellectual Capital. Carrying on this issue the author shows some indexes the most competitive countries and was looking for correlation between them and expenditure on the IT.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2007.01.179187
PDF (Język Polski)

References

Antczak Z. 2004. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa: wybrane zagadnienia praktyki i teorii zarządzania funkcją personalną w świetle badań. Warszawa – Kluczbork: Antykwa. ISBN 83-87493-97-X.
View in Google Scholar

Brynjolfsson E., Hitt L.M. 1996. Paradox lost? Firm-level evidence on the returns to information systems spending.„Managment Science”. No 17.
View in Google Scholar

Carr N. 2003. IT doesn’t Matter. „Harvard Business Review”, no 5/2003.
View in Google Scholar

Carr N. 2004. Does IT Matter? Boston: Harvard Business School Press.
View in Google Scholar

Dobija M. 2006. Theories of Chemistry and Physics Applied to Developing an Economic Theory of Intellectual Capital. „Social Science Research Network” [online]. Dostępne w Internecie: ssrn.com.
View in Google Scholar

[The] Global Competitiveness Report 2006–2007. 2007. [online]. Dostępne w Internecie: http://www.weforum.org/pdf/Global_Competitiveness_Reports/Reports/gcr_2006/gcr2006_rankings.pdf.
View in Google Scholar

Kasprzak T. (red.). 2006. W kierunku rozszerzonego przedsiębiorstwa: analiza sektora rozwoju ICT w Polsce. Warszawa: Difin. ISBN 83-7251-653-7.
View in Google Scholar

Kwiatkowska L. 2004. Wpływ Internetu na przekształcenie przedsiębiorstw.„Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw”. Nr 7.
View in Google Scholar

Nonaka I., Takeuchi H. 2000. Kreowanie wiedzy w organizacji: jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne. Warszawa: Poltext. ISBN 83-8689-099-1.
View in Google Scholar

Soete L., Weel B. 2005. The Economics of the Digital Society. Chelteham (UK): Edward Elgar.
View in Google Scholar

Sokołowska A. 2005. Zarządzanie kapitałem intelektualnym w małym przedsiębiorstwie. Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. ISBN 83-917004-9-6.
View in Google Scholar

Sokołowska A. 2006. Efektywność intelektualna produktem świadomego kreowania przestrzeni intelektualnej w przedsiębiorstwie [online]. „E-mentor”. Nr 2/2006. Dostępne w Internecie: E-mentor.edu.pl.
View in Google Scholar

Szyszka G., Śliwczyński B. (red.). 2004. Elektroniczna gospodarka w Polsce: raport 2003. Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania. ISBN 83-8734-466-4.
View in Google Scholar

Tansey S.D. 2003. Business, Information Technology and Society. London – New York: Routledge. ISBN 0-415-19213-7.
View in Google Scholar

Zacher L.W. (red.) 1997. Problemy społeczeństwa informacyjnego: elementy analizy, ewaluacji i prognozy. Warszawa: Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. ISBN 83-86846-12-7.
View in Google Scholar

Zienkowski L. (red.). 2003. Wiedza a wzrost gospodarczy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. ISBN 83-7383-05209.
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.