Typy i charakterystyka sieci franchisingowych funkcjonujących w Polsce – wielkość zaangażowania kapitałowego inwestora
Okładka tom 10
PDF

Słowa kluczowe

Earned Value (EVT)
Project Finance (PF)
analiza kosztów
franchising

Jak cytować

Magdalena ArtwikM. A. (2007). Typy i charakterystyka sieci franchisingowych funkcjonujących w Polsce – wielkość zaangażowania kapitałowego inwestora. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 10(1), 91-110. https://doi.org/10.25944/znmwse.2007.01.91110

Abstrakt

Artykuł przedstawia aktualną sytuację na polskim rynku franchisingowym. Prezentuje krótko istotę franchisingu oraz analizę stanu polskiego rynku franchisingowego, a także widocznych tendencji rozwoju tegoż rynku. Przedstawia również główne obszary potencjalnych inwestycji, niezależnie od wielkości posiadanego kapitału. W tym celu sieci franchisingowe podzielone zostały według kryterium kapitału, jakim dysponować należy, aby móc do nich przystąpić. Głównym jednak zadaniem było tu przedstawienie i scharakteryzowanie najbardziej interesujących, z punktu widzenia potencjalnych franchisobiorców, branż wraz z systemami franchisingowymi, funkcjonującymi w ich obrębie.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2007.01.91110
PDF

Bibliografia

Banachowicz E., Nowak J., Starkowski M. 1995. Franchising – czyli klucz do przyszłości. Warszawa: Business Press. ISBN 83-901169-79.
Zobacz w Google Scholar

Morrow J. 1991. Rób biznes. Warszawa: Morrow & Company.
Zobacz w Google Scholar

Raport PROFIT system 2006/2007. Warszawa 2007.
Zobacz w Google Scholar

Strony internetowe:
Zobacz w Google Scholar

–Banku Gospodarstwa Krajowego: www.bgk.pl
Zobacz w Google Scholar

–Funduszu Mikro: www.funduszmikro.com.pl
Zobacz w Google Scholar

–Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości: www.parp.gov.pl
Zobacz w Google Scholar

–Portalu internetowego „Franchise Times”: www.franchisetimes.com
Zobacz w Google Scholar

–Portalu internetowego „franchising.info”: www.franchising.info.pl
Zobacz w Google Scholar

–Portalu internetowego „International Franchise Association”: www.franchise.org
Zobacz w Google Scholar

–Portalu internetowego „Malaysian Franchise Association”: www.mfa.org.my
Zobacz w Google Scholar

–Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej: www.sejm.gov.pl
Zobacz w Google Scholar

–Sieci franchisingowej „McDonald’s”: www.mcdonalds.com
Zobacz w Google Scholar

–Sieci restauracji „White Castle”: www.whitecastle.com
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne