Logistyczna koncepcja obsługi klienta jako czynnik kształtowania przewagi konkurencyjnej firmy
Okładka tom 4
PDF

Słowa kluczowe

zarządzanie logistyczne
logistyczna koncepcja przedsiębiorstwa
strategia obsługi klienta
efektywna obsługa klienta
przewaga konkurencyjna

Jak cytować

SzczepankiewiczW. (2001). Logistyczna koncepcja obsługi klienta jako czynnik kształtowania przewagi konkurencyjnej firmy . Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, (4), 113-125. https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.113125

Abstrakt

W artykule podkreślono, że w warunkach nasilającej się konkurencji przedsiębiorstwa zmuszone są do poszukiwania nowych dróg budowania swojej przewagi rynkowej. Zmiany zachodzące w otoczeniu konkurencyjnym (globalizacja, kompleksowość produktów i usług, ukierunkowanie działalności na klienta) spowodowały wzrost zainteresowania logistycznymi koncepcjami zintegrowanego zarządzania jako elementem wzmacniania pozycji konkurencyjnej, a tym samym osiągnięcia celów strategicznych przedsiębiorstwa. Zdaniem autora, decydujące znaczenie w osiągnięciu sukcesu rynkowego ma logistyka, która obecnie poprzez zarządzanie kanałowe (Channel Management), zwane także zarządzaniem łańcuchem dostaw, stała się instrumentem koordynującym przepływy w przedsiębiorstwie, od pozyskania surowca do finalnego klienta.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.113125
PDF

Bibliografia

Abt S., Systemy logistyczne w gospodarowaniu, AE Poznań, Poznań 1997.
Zobacz w Google Scholar

Altkorn J., Determinanty tworzenia marki pośrednika, „Handel Wewnętrzny” 1996, nr 5, 6.
Zobacz w Google Scholar

Ballou R.H., Basic Business Logistics, Prentice-Hall Inc. 1987.
Zobacz w Google Scholar

Braithwaite A., Integrating the Global Pipeline, „Logistics Information Management” 1992, nr 3.
Zobacz w Google Scholar

Christopher M., Sieci i logistyka: zarządzanie relacjami w ramach łańcucha dostaw [w:] Materiały konferencyjne „Logistics’98”, Katowice, PTL, Poznań 1998.
Zobacz w Google Scholar

Christopher M., Strategia zarządzania dystrybucją, Placet, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar

Fechner I., Strategia ECR w łańcuchu dostaw [w:] Materiały konferencyjne „Logistics’98”, Katowice, PTL, Poznań 1998.
Zobacz w Google Scholar

Iwicka E., Metody logistyczne w Efektywnej Strategii Obsługi Klienta — ECR, „Logistyka” 1997, nr 2.
Zobacz w Google Scholar

Juneman R., Pfohl H.-Ch., Marketing — Logistik. Gestaltung, Steuerung, und Kontrolle des Warenflusses im Modernen Markt, Springer-Verlag, Berlin-Tokio 1985.
Zobacz w Google Scholar

Kempny D., Co-Markership: zarządzanie dostawcami w biznesie przyszłości [w:] Materiały konferencyjne „Logistics’98”, Katowice, PTL, Poznań 1998.
Zobacz w Google Scholar

Kisperska-Moroń D., Zarządzanie konfliktem w łańcuchach logistycznych [w:] Materiały konferencyjne „Logistics’98”, Katowice, PTL, Poznań 1998.
Zobacz w Google Scholar

Kłosiewicz U., Kierunki zmian w dystrybucji artykułów żywnościowych [w:] Materiały konferencyjne „Rozwój systemów dystrybucji w Polsce”, SGH, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar

Mc Donald M.H.B., Marketing Plans, Butterworth-Heinemann Ltd., Oxford 1992.
Zobacz w Google Scholar

Pfohl H.-Ch., Logistyka w systemie przedsiêbiorstw zintegrowanych [w:] Materiały konferencyjne „Logistics ’98”, Katowice, PTL, Poznań 1998.
Zobacz w Google Scholar

Stock J. R., Strategic Physical Distribution Management, R. D. Irwin, Homewood, Illinois, 1982.
Zobacz w Google Scholar

Szczepankiewicz W., Zintegrowany system zarządzania w kształtowaniu efektywnej strategii obsługi klienta, Zeszyty Naukowe PSB, nr 2, Kraków 1997.
Zobacz w Google Scholar

Swarcewicz R., Efektywna strategia obsługi klienta, „Logistyka” 1996, nr 2.
Zobacz w Google Scholar

Metodologia ECR, „Życie Handlowe” 1998, nr 47.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne