Abstract
The article stresses that in the situation of increasing competition companies are forced to look for the new ways of building their competitive advantages. The changes undergoing in the competitive environment (globalisation, complexity of products and services, customer-oriented activities) have resulted in increased interest in logistic concepts of integrated management as the element of strengthening the competitive position, and thus reaching the strategic goals of the company. The article points out that logistics has a decisive meaning for solving the discussed problems and achieving market success. At the beginning logistics occupied only a fragmentary portion of companies' activities to develop presently, by Channel Management, also called supply chain management, into the instrument coordinating the flows in an enterprise─from obtaining the raw materials to the final customer.
References
Abt S., Systemy logistyczne w gospodarowaniu, AE Poznań, Poznań 1997.
View in Google Scholar
Altkorn J., Determinanty tworzenia marki pośrednika, „Handel Wewnętrzny” 1996, nr 5, 6.
View in Google Scholar
Ballou R.H., Basic Business Logistics, Prentice-Hall Inc. 1987.
View in Google Scholar
Braithwaite A., Integrating the Global Pipeline, „Logistics Information Management” 1992, nr 3.
View in Google Scholar
Christopher M., Sieci i logistyka: zarządzanie relacjami w ramach łańcucha dostaw [w:] Materiały konferencyjne „Logistics’98”, Katowice, PTL, Poznań 1998.
View in Google Scholar
Christopher M., Strategia zarządzania dystrybucją, Placet, Warszawa 1996.
View in Google Scholar
Fechner I., Strategia ECR w łańcuchu dostaw [w:] Materiały konferencyjne „Logistics’98”, Katowice, PTL, Poznań 1998.
View in Google Scholar
Iwicka E., Metody logistyczne w Efektywnej Strategii Obsługi Klienta — ECR, „Logistyka” 1997, nr 2.
View in Google Scholar
Juneman R., Pfohl H.-Ch., Marketing — Logistik. Gestaltung, Steuerung, und Kontrolle des Warenflusses im Modernen Markt, Springer-Verlag, Berlin-Tokio 1985.
View in Google Scholar
Kempny D., Co-Markership: zarządzanie dostawcami w biznesie przyszłości [w:] Materiały konferencyjne „Logistics’98”, Katowice, PTL, Poznań 1998.
View in Google Scholar
Kisperska-Moroń D., Zarządzanie konfliktem w łańcuchach logistycznych [w:] Materiały konferencyjne „Logistics’98”, Katowice, PTL, Poznań 1998.
View in Google Scholar
Kłosiewicz U., Kierunki zmian w dystrybucji artykułów żywnościowych [w:] Materiały konferencyjne „Rozwój systemów dystrybucji w Polsce”, SGH, Warszawa 1997.
View in Google Scholar
Mc Donald M.H.B., Marketing Plans, Butterworth-Heinemann Ltd., Oxford 1992.
View in Google Scholar
Pfohl H.-Ch., Logistyka w systemie przedsiêbiorstw zintegrowanych [w:] Materiały konferencyjne „Logistics ’98”, Katowice, PTL, Poznań 1998.
View in Google Scholar
Stock J. R., Strategic Physical Distribution Management, R. D. Irwin, Homewood, Illinois, 1982.
View in Google Scholar
Szczepankiewicz W., Zintegrowany system zarządzania w kształtowaniu efektywnej strategii obsługi klienta, Zeszyty Naukowe PSB, nr 2, Kraków 1997.
View in Google Scholar
Swarcewicz R., Efektywna strategia obsługi klienta, „Logistyka” 1996, nr 2.
View in Google Scholar
Metodologia ECR, „Życie Handlowe” 1998, nr 47.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License