Marketingowa i etyczna ocena przedsiębiorstwa na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego
Okładka tom 4
PDF

Słowa kluczowe

misja przedsiębiorstwa
cele przedsiębiorstwa
strategia marketingowa
otoczenie przedsiębiorstwa
etyka zarządzania
etyka biznesu
usługi telekomunikacyjne

Jak cytować

Małgorzata Roczniak-WitkowskaM. R.-W. (2001). Marketingowa i etyczna ocena przedsiębiorstwa na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego . Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, (4), 127-141. https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.127141

Abstrakt

W artykule poruszono problem oddziaływania przedsięwzięć marketingowych na etyczny wymiar przedsiębiorstwa na przykładzie Telekomunikacji Polskiej SA. Przedstawiono prawne podstawy działania przedsiębiorstwa, określono jego misję, cele oraz przedmiot działalności. Analizę makrootoczenia firmy uwzględniającą elementy otoczenia prawnego, politycznego i międzynarodowego uzupełniono o ocenę atrakcyjności sektora usług telekomunikacyjnych.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.127141
PDF

Bibliografia

Drucker P., Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
Zobacz w Google Scholar

Famielec J., Strategie rozwoju przedsiębiorstw, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1997.
Zobacz w Google Scholar

Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar

Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar

Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar

Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1996.
Zobacz w Google Scholar

Klimczak B., Rynek kapitałowy. Etyczne otoczenie rynku kapitałowego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998.
Zobacz w Google Scholar

Kotler P., Marketing, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar

Leo V., Ryan C.S.V., Sójka J., Etyka biznesu, Wyd. „W drodze”, Poznań 1997.
Zobacz w Google Scholar

Maige C., Muller J., Walka z czasem — atut strategiczny przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar

Minus P. M., Etyka w biznesie, PWN, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar

Obłój K., Strategie sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar

Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
Zobacz w Google Scholar

Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar

Altkorn J (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1995.
Zobacz w Google Scholar

Porter M., Strategia konkurencji, metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar

Rozporządzenie Ministra Łączności z dnia 9.09.1999 roku w sprawie warunków przyłączenia sieci telekomunikacyjnych oraz zasad rozliczenia, Dz. U. 1999, nr 79, poz. 897.
Zobacz w Google Scholar

Rutkowski I., Marketing jako źródło przewagi konkurencyjnej na rynku, Monografie i opracowania, SGH, nr 376, Warszawa 1993.
Zobacz w Google Scholar

Sapijaszka Z., Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Szanse i zagrożenia, PWN, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar

Sosenko K., Ekonomia w perspektywie aksjologicznej, Zeszyty Naukowe, Seria Specjalna: Monografie, nr 135, AE Kraków, Kraków 1998.
Zobacz w Google Scholar

Sternberg E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar

Umowa Telekomunikacyjna pomiędzy Ministrem Łączności a Telekomunikacją Polską SA z dnia 17.09.1998 roku (niepublikowana).
Zobacz w Google Scholar

Zbiegień-Maciąg L., Etyka w zarządzaniu, Lektury Menedżera, CIM, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar

Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne