Abstrakt
W artykule poruszono problem oddziaływania przedsięwzięć marketingowych na etyczny wymiar przedsiębiorstwa na przykładzie Telekomunikacji Polskiej SA. Przedstawiono prawne podstawy działania przedsiębiorstwa, określono jego misję, cele oraz przedmiot działalności. Analizę makrootoczenia firmy uwzględniającą elementy otoczenia prawnego, politycznego i międzynarodowego uzupełniono o ocenę atrakcyjności sektora usług telekomunikacyjnych.
Bibliografia
Drucker P., Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
Zobacz w Google Scholar
Famielec J., Strategie rozwoju przedsiębiorstw, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1997.
Zobacz w Google Scholar
Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar
Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar
Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1996.
Zobacz w Google Scholar
Klimczak B., Rynek kapitałowy. Etyczne otoczenie rynku kapitałowego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998.
Zobacz w Google Scholar
Kotler P., Marketing, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar
Leo V., Ryan C.S.V., Sójka J., Etyka biznesu, Wyd. „W drodze”, Poznań 1997.
Zobacz w Google Scholar
Maige C., Muller J., Walka z czasem — atut strategiczny przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar
Minus P. M., Etyka w biznesie, PWN, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar
Obłój K., Strategie sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
Zobacz w Google Scholar
Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Altkorn J (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1995.
Zobacz w Google Scholar
Porter M., Strategia konkurencji, metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Łączności z dnia 9.09.1999 roku w sprawie warunków przyłączenia sieci telekomunikacyjnych oraz zasad rozliczenia, Dz. U. 1999, nr 79, poz. 897.
Zobacz w Google Scholar
Rutkowski I., Marketing jako źródło przewagi konkurencyjnej na rynku, Monografie i opracowania, SGH, nr 376, Warszawa 1993.
Zobacz w Google Scholar
Sapijaszka Z., Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Szanse i zagrożenia, PWN, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar
Sosenko K., Ekonomia w perspektywie aksjologicznej, Zeszyty Naukowe, Seria Specjalna: Monografie, nr 135, AE Kraków, Kraków 1998.
Zobacz w Google Scholar
Sternberg E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar
Umowa Telekomunikacyjna pomiędzy Ministrem Łączności a Telekomunikacją Polską SA z dnia 17.09.1998 roku (niepublikowana).
Zobacz w Google Scholar
Zbiegień-Maciąg L., Etyka w zarządzaniu, Lektury Menedżera, CIM, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa