Marketing and ethical assessment of an enterprise on the example of the selected telecommunication company
Okładka tom 4
PDF (Język Polski)

Keywords

enterprise mission
corporate objectives
enterprise environment
marketing strategy
ethics of management
telecommunications services
business ethics

How to Cite

Małgorzata Roczniak-WitkowskaM. R.-W. (2001). Marketing and ethical assessment of an enterprise on the example of the selected telecommunication company. The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, (4), 127-141. https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.127141

Abstract

In the article the author handles a very important problem of the marketing and ethical assessment of an enterprise on the example of the selected telecommunication company, i.e. Telekomunikacja Polska S.A. The Company was privatised and established in the result of the division of the state owned enterprise Poczta Polska Telegraf i Telefon (Polish Mail, Cable and Telephone Company). The marketing and ethical analysis carried out on the example of this company defines the main positive and negative influences of the environment upon the company and the strong points, that can be used in developing the company strategy. The author stresses also that the principles of honest and sound competition should be based on ethical values applying to all people. This is not easy due to cultural, religious or mental differences. On the other hand, the learned dissertations not based on practical experiences bring the risk of creating abstract principles.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.127141
PDF (Język Polski)

References

Drucker P., Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
View in Google Scholar

Famielec J., Strategie rozwoju przedsiębiorstw, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1997.
View in Google Scholar

Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1996.
View in Google Scholar

Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 1995.
View in Google Scholar

Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1994.
View in Google Scholar

Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1996.
View in Google Scholar

Klimczak B., Rynek kapitałowy. Etyczne otoczenie rynku kapitałowego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998.
View in Google Scholar

Kotler P., Marketing, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
View in Google Scholar

Leo V., Ryan C.S.V., Sójka J., Etyka biznesu, Wyd. „W drodze”, Poznań 1997.
View in Google Scholar

Maige C., Muller J., Walka z czasem — atut strategiczny przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa 1995.
View in Google Scholar

Minus P. M., Etyka w biznesie, PWN, Warszawa 1998.
View in Google Scholar

Obłój K., Strategie sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
View in Google Scholar

Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
View in Google Scholar

Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1996.
View in Google Scholar

Altkorn J (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1995.
View in Google Scholar

Porter M., Strategia konkurencji, metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
View in Google Scholar

Rozporządzenie Ministra Łączności z dnia 9.09.1999 roku w sprawie warunków przyłączenia sieci telekomunikacyjnych oraz zasad rozliczenia, Dz. U. 1999, nr 79, poz. 897.
View in Google Scholar

Rutkowski I., Marketing jako źródło przewagi konkurencyjnej na rynku, Monografie i opracowania, SGH, nr 376, Warszawa 1993.
View in Google Scholar

Sapijaszka Z., Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Szanse i zagrożenia, PWN, Warszawa 1997.
View in Google Scholar

Sosenko K., Ekonomia w perspektywie aksjologicznej, Zeszyty Naukowe, Seria Specjalna: Monografie, nr 135, AE Kraków, Kraków 1998.
View in Google Scholar

Sternberg E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa 1998.
View in Google Scholar

Umowa Telekomunikacyjna pomiędzy Ministrem Łączności a Telekomunikacją Polską SA z dnia 17.09.1998 roku (niepublikowana).
View in Google Scholar

Zbiegień-Maciąg L., Etyka w zarządzaniu, Lektury Menedżera, CIM, Warszawa 1996.
View in Google Scholar

Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996.
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.