Polacy i reklama w latach dziewięćdziesiątych
Okładka tom 4
PDF

Słowa kluczowe

reklama
psychologia postrzegania
badania konsumenckie

Jak cytować

KlimkowskaR. (2001). Polacy i reklama w latach dziewięćdziesiątych . Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, (4), 91-102. https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.91102

Abstrakt

Artykuł zawiera wyniki badań sondażowych na temat percepcji reklamy przez Polaków przeprowadzone przez różne instytucje badające rynek. Porównano postawy wobec reklamy z początku lat dziewięćdziesiątych z postawami w 1995, 1996 czy 1998 roku. Reklama staje się elementem życia społeczno-ekonomicznego. Z jednej strony jest elementem komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, z drugiej zaś jest ważnym elementem marketingu w strategii przedsiębiorstwa. Potwierdzają to zmiany nastawienia konsumentów do polskich reklamodawców. Reklamujące się polskie znane firmy umocniły swoją pozycję w świadomości konsumentów jako produkujące towary dobrej jakości.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.91102
PDF

Bibliografia

Aaker D.A., Batra R., Myers J.G., Advertising Management, Prentice-Hall Inc., Englewood Clifs, 1992.
Zobacz w Google Scholar

Bajka Z., Krajowa, ale z udziałem zagranicznych komponentów, „Zeszyty Prasoznawcze” 1993, nr 3-4.
Zobacz w Google Scholar

Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A., Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, Oficyna Wydawnicza „Fogra”, Kraków 1992.
Zobacz w Google Scholar

Bogucka T., Reklama — siła perswazji, „Gazeta Wyborcza” 1992, nr 27.
Zobacz w Google Scholar

Heyder H., Musioł K.G., Peters K., Nastawienie do reklamy, „Businessman Magazine” 1992, nr 9.
Zobacz w Google Scholar

Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.
Zobacz w Google Scholar

Kostera M., Zarządzanie międzynarodowe, „Businessman Magazine” 1993, nr 2.
Zobacz w Google Scholar

Kwarciak B., Polacy i reklama, „Businessman Magazine” 1992, nr 12.
Zobacz w Google Scholar

Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie? Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
Zobacz w Google Scholar

Lubimy reklamy w TV, „Gazeta Wyborcza” 21.07.1992.
Zobacz w Google Scholar

Maison D., Za co lubimy reklamy, „Marketing i Rynek” 1996, nr 5.
Zobacz w Google Scholar

Ogólnopolski i Międzynarodowy Festiwal Filmu Reklamowego i Reklamy, Kraków 1994, materiały z festiwalu.
Zobacz w Google Scholar

Ogólnopolski i Międzynarodowy Festiwal Filmu Reklamowego i Reklamy, Kraków 1997, materiały z Festiwalu.
Zobacz w Google Scholar

Ogólnopolski i Międzynarodowy Festiwal Filmu Reklamowego i Reklamy, Kraków 1998, materiały z Festiwalu.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne