Abstrakt
Artykuł zawiera wyniki badań sondażowych na temat percepcji reklamy przez Polaków przeprowadzone przez różne instytucje badające rynek. Porównano postawy wobec reklamy z początku lat dziewięćdziesiątych z postawami w 1995, 1996 czy 1998 roku. Reklama staje się elementem życia społeczno-ekonomicznego. Z jednej strony jest elementem komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, z drugiej zaś jest ważnym elementem marketingu w strategii przedsiębiorstwa. Potwierdzają to zmiany nastawienia konsumentów do polskich reklamodawców. Reklamujące się polskie znane firmy umocniły swoją pozycję w świadomości konsumentów jako produkujące towary dobrej jakości.
Bibliografia
Aaker D.A., Batra R., Myers J.G., Advertising Management, Prentice-Hall Inc., Englewood Clifs, 1992.
Zobacz w Google Scholar
Bajka Z., Krajowa, ale z udziałem zagranicznych komponentów, „Zeszyty Prasoznawcze” 1993, nr 3-4.
Zobacz w Google Scholar
Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A., Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, Oficyna Wydawnicza „Fogra”, Kraków 1992.
Zobacz w Google Scholar
Bogucka T., Reklama — siła perswazji, „Gazeta Wyborcza” 1992, nr 27.
Zobacz w Google Scholar
Heyder H., Musioł K.G., Peters K., Nastawienie do reklamy, „Businessman Magazine” 1992, nr 9.
Zobacz w Google Scholar
Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.
Zobacz w Google Scholar
Kostera M., Zarządzanie międzynarodowe, „Businessman Magazine” 1993, nr 2.
Zobacz w Google Scholar
Kwarciak B., Polacy i reklama, „Businessman Magazine” 1992, nr 12.
Zobacz w Google Scholar
Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie? Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
Zobacz w Google Scholar
Lubimy reklamy w TV, „Gazeta Wyborcza” 21.07.1992.
Zobacz w Google Scholar
Maison D., Za co lubimy reklamy, „Marketing i Rynek” 1996, nr 5.
Zobacz w Google Scholar
Ogólnopolski i Międzynarodowy Festiwal Filmu Reklamowego i Reklamy, Kraków 1994, materiały z festiwalu.
Zobacz w Google Scholar
Ogólnopolski i Międzynarodowy Festiwal Filmu Reklamowego i Reklamy, Kraków 1997, materiały z Festiwalu.
Zobacz w Google Scholar
Ogólnopolski i Międzynarodowy Festiwal Filmu Reklamowego i Reklamy, Kraków 1998, materiały z Festiwalu.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa