Abstrakt
Artykuł zawiera rozważania na temat aliansu strategicznego i konkurencji. W szczególności autorka omawia: podstawowe określenia i relacje aliansu, typy i formy aliansów, przyczyny zawierania aliansów, polskie alianse strategiczne oraz konsekwencje działania aliansów firm polskich z partnerem zagranicznym.
Bibliografia
Cygler J., Wpływ polsko -zagranicznych aliansów na strategię rynkową [w:] Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, Toruń 1998.
Zobacz w Google Scholar
Cygler J., Alians strategiczny — atrakcyjna broń w działalności ponadnarodowej, „Przegląd Organizacji” 1995, nr 4.
Zobacz w Google Scholar
Garette B., Dussange P., Strategie aliansów na rynku, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar
Kaczmarek B., Alianse strategiczne przedsiębiorstw w procesie transformacji [w:] Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, Toruń 1998.
Zobacz w Google Scholar
Popławski W., Światowe tendencje i podstawowe problemy zawiązywania aliansów strategicznych w przemyśle [w:] Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, Toruń 1998.
Zobacz w Google Scholar
Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar
Solarz J. K., Konsolidowanie systemów bankowych, Fundacja Edukacji i Badań Bankowych, Warszawa 1983.
Zobacz w Google Scholar
Strategor. Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa