Abstract
The observation of contemporary competition encourages the conclusion that its traditional manifestation based on different forms of fight is becoming slowly a thing of the past. Contemporary corporations analyse the costs of competition. It turned out that different forms of co-operation are more beneficial than pure forms of competition. The strategic alliances are a particular form of co-operation. In contemporary economies their impact is constantly growing. Very frequently their activities encompass marketing strategies.
References
Cygler J., Wpływ polsko -zagranicznych aliansów na strategię rynkową [w:] Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, Toruń 1998.
View in Google Scholar
Cygler J., Alians strategiczny — atrakcyjna broń w działalności ponadnarodowej, „Przegląd Organizacji” 1995, nr 4.
View in Google Scholar
Garette B., Dussange P., Strategie aliansów na rynku, Warszawa 1997.
View in Google Scholar
Kaczmarek B., Alianse strategiczne przedsiębiorstw w procesie transformacji [w:] Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, Toruń 1998.
View in Google Scholar
Popławski W., Światowe tendencje i podstawowe problemy zawiązywania aliansów strategicznych w przemyśle [w:] Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, Toruń 1998.
View in Google Scholar
Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, Warszawa 1997.
View in Google Scholar
Solarz J. K., Konsolidowanie systemów bankowych, Fundacja Edukacji i Badań Bankowych, Warszawa 1983.
View in Google Scholar
Strategor. Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1995.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License