Abstrakt
Artykuł dotyczy problematyki polityki cen przedsiębiorstw handlowych i kręgu uwarunkowań, które muszą być uwzględnione w procesie tworzenia polityki cen. Obserwacja rynku dostarcza wielu przykładów dowodzących, jak skuteczne i efektywne może być wykorzystanie ceny jako instrumentu marketingu. Autor przedstawia warianty sytuacyjne w sferze współdziałania przemysłu i handlu oraz charakteryzuje autonomię cenową przedsiębiorstw handlowych w sytuacjach tworzenia cen finalnych. Następnie rozpatruje składowe polityki cen: cele, kierunki, formuły, metody wdrażania i zmiany. Konkluduje, iż przeobrażenia jakie się dokonały i dokonują nadal w handlu i w całej sferze obrotu towarowego, zmieniają tradycyjny obraz polityki cen przedsiębiorstw handlowych.
Bibliografia
Cyert R.M., March L.G., Behavioral Theory of the Firm, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York 1963.
Zobacz w Google Scholar
Evans J.R., Berman B., Marketing, McMillan Publishing Co., New York – London 1990.
Zobacz w Google Scholar
Garbacik E., Integracja i koncentracja we współczesnym handlu kapitalistycznym, „Handel Wewnętrzny” 1961, nr 2.
Zobacz w Google Scholar
Jastrzębowski W., Koncentracja organizacyjna (koncentracja funkcji) w świetle teorii organizacji i zarządzania, „Problemy Organizacji” 1969, z. 14.
Zobacz w Google Scholar
Kasprzak T., Ewolucja i regulacja sfery mikroekonomicznej [w:] Strategie rozwoju przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 1990.
Zobacz w Google Scholar
Simon H., Zarządzanie cenami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Sztucki T., Reklama i aktywizacja sprzedaży, PWE, Warszawa 1971.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa