Stymulatory i bariery działalności innowacyjnej i transferu technologii
Okładka tom 13 cz. 2
PDF

Słowa kluczowe

innowacje
transfer technologii
stymulatory
bariery

Jak cytować

PanekR. (2009). Stymulatory i bariery działalności innowacyjnej i transferu technologii. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 13(2), 43-60. https://doi.org/10.25944/znmwse.2009.02.4360

Abstrakt

W artykule przedstawiono sytuację innowacyjności polskich przedsiębiorstw w oparciu o syntetyczny wskaźnik innowacyjności. Zaprezentowano wpływ mikro- i makrootoczenia na działalność innowacyjną oraz transfer technologii, ukazano czynniki sukcesów i niepowodzeń innowacji, a także stymulatory, które zwiększają transfer technologii ze sfery badawczo--rozwojowej do przedsiębiorstw. W pracy przedstawiono obszerną identyfikację barier rozwoju innowacji w polskich przedsiębiorstwach, a ponadto propozycje ich usuwania, skierowane do przedsiębiorców, jednostek sektora B+R oraz państwa.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2009.02.4360
PDF

Bibliografia

Fonfara K. 2004. Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. Wyd. 2. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1485.
Zobacz w Google Scholar

Haffer M. 2004. Zarządzanie nowym produktem. W: Bogdaniecko J., Haffer M., Popławski W. Innowacyjność przedsiębiorstw. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. ISBN 83-231-1785-3.
Zobacz w Google Scholar

Jasiński A.H. 2006. Innowacje i transfer technologii. Warszawa: Difin. ISBN 83-7251 -873-5.
Zobacz w Google Scholar

Moszkowicz K., Moszkowicz M. 2008. Bariery innowacyjne w polskich przedsiębiorstwach. W: Trocki M. (red.). Innowacyjne systemy, procesy i metody zarządzania międzynarodowego. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. ISBN 978-83-7378-366-9.
Zobacz w Google Scholar

Popławski W., Szymczak W. 2002. Bariery innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w regionie kujawsko-pomorskim. W: Kosiedowski W. (red.). Przedsiębiorczość i innowacyjność jako czynniki rozwoju regionalnego i lokalnego. Włocławek: Włocławskie Towarzystwo Naukowe. ISBN 83-88115-62-6.
Zobacz w Google Scholar

Sosnowska A. 2005. Innowacje -podstawowe pojęcia. W: Sosnowska A. (red.). Jak wdrażać innowacje technologiczne w firmie. Poradnik dla przedsiębiorców. Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. ISBN 83-60009-17-1.
Zobacz w Google Scholar

Szultka S. (red.). 2008. Badanie barier i stymulatorów dotyczących mechanizmów tworzenia i transferu innowacji ze środowiska naukowego do sektora przedsiębiorstw. Gdańsk: PARP. [on-line; dostęp: 2009-07-02]. Dostępny w Internecie: http://pi.gov.pl/pl/literatura/raporty/12507.html.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne