Związki partnerskie przedsiębiorstw budowlanych na rynkach instytucjonalnych
Okładka tom 13 cz. 2
PDF

Słowa kluczowe

partnerstwo przedsiębiorstw
przedsiębiorstwo budowlane
rynek przedsiębiorstw

Jak cytować

Radziszewska-ZielinaE. (2009). Związki partnerskie przedsiębiorstw budowlanych na rynkach instytucjonalnych. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 13(2), 137-152. https://doi.org/10.25944/znmwse.2009.02.137152

Abstrakt

Nie ma polskich opracowań zwartych (podręczników, poradników) na temat marketingu partnerskiego w budownictwie. Brakuje również publikacji prezentujących wyniki badań w zakresie omawianej problematyki. Aby wypełnić tę lukę, autorka zaprojektowała i przeprowadziła na przełomie 2007 i 2008 r. na terenie województwa małopolskiego badania metodą wywiadu kwestionariuszowego w zakresie współpracy partnerskiej w budownictwie. W badaniu wzięło udział 147 przedstawicieli (właścicieli, menedżerów, kierowników budów) średnich i dużych przedsiębiorstw budowlanych z tego województwa. W artykule zaprezentowano wybrane wyniki badań w zakresie wagi i wpływu rożnych podmiotów na funkcjonowanie przedsiębiorstwa budowlanego oraz w zakresie związków partnerskich przedsiębiorstw budowlanych na rynkach instytucjonalnych. Pozwalają one dostrzec widoczną, ale jeszcze na niskim poziomie, współpracę partnerską w budownictwie.

 

https://doi.org/10.25944/znmwse.2009.02.137152
PDF

Bibliografia

AGC. 1991. Partnering: A Concept for Success. Washington: Associated General Contractors of America.
Zobacz w Google Scholar

Bennet J., Jayes S. 1998. The Seven Pillars of Partnering. Reading Construction Forum Partnering Task Force. London: University of Reading. Thomas Telford.
Zobacz w Google Scholar

Berry L. 1983 Relationship Marketing. W: Berry L., Shostack G.L., Upah G.D. Emerging Perspectives on Services Marketing. Chicago: American Marketing Association.
Zobacz w Google Scholar

Bielak J. 1997. Marketing w budownictwie. Koszalin: Politechnika Koszalińska. ISBN 83-87424-14-5.
Zobacz w Google Scholar

CII. 1991. In Search of Partnering Excellence. Special Publication. Construction Industry Institute.
Zobacz w Google Scholar

Crowley L.G., Karim M.A. 1995. Conceptual Model of Partnering. "Journal of Management in Engineering" no 11 (5), s. 33-39.
Zobacz w Google Scholar

Doyle P. 1995. Marketing in the New Millenium. "European Journal of Marketing" no 13.
Zobacz w Google Scholar

Fonfara K. 2004. Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 83-208-1485-5.
Zobacz w Google Scholar

Gołębiowski T. (red.). 2003. Marketing na rynku instytucjonalnym. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 83-208-1437-5.
Zobacz w Google Scholar

Kanter R.M. 1994. Collaborative Advantage: The Art of Alliances. "Harvard Business Review", July-August, s. 100.
Zobacz w Google Scholar

Kotler Ph. 1994. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebertnet i S-ka. ISBN 83-85205-42-X.
Zobacz w Google Scholar

Kozlovska M., Hyben I. 2006. Stavbyveduci - manažer stavebneho procesu. (The Site Engineer - Manager of Building Process). Bratislava: Eurostav.
Zobacz w Google Scholar

Elżbieta Radziszewska-Zielina, Kozlovska M. i in. 2003. Ako uspešne riadiť malu stavebnu fi rmu (How to Manage a Little Building Company). Bratislava: Eurostav.
Zobacz w Google Scholar

Krejner - Nowecka A. 2002. Jakość partnerstwa a sukces outsourcingu w przedsiębiorstwie. W: Romanowska M., Trocki M. (red.). Przedsiębiorstwo partnerskie. Warszawa: Difin. ISBN 83-7251-265-5.
Zobacz w Google Scholar

Matthews J. 1999. Applying partnering in the supply chain. W: Rowlinson S., McDermott P. (ed.). Procurement Systems. A Guide to Best Practice in Construction. Spon: E&FN, s. 252-275.
Zobacz w Google Scholar

Morgan R., Hunt S. 1994. Relationship Marketing in the Era Network Competition. "Marketing Management" no 5, s. 18-28.
Zobacz w Google Scholar

Otto J. 1999. Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej nr 830. Łódź: Politechnika Łódzka.
Zobacz w Google Scholar

Pabian A. 1999. Marketing w budownictwie. Poradnik przedsiębiorcy budowlanego. Warszawa: COIB. ISBN 83-85393-64-1.
Zobacz w Google Scholar

Radziszewska-Zielina E. 2006. Metody badań marketingowych w budownictwie: podręcznik dla studentów wyższych szkół technicznych. Krakow: Know-How. ISBN 978-83-909221-5-7.
Zobacz w Google Scholar

Radziszewska-Zielina E. 2008a. A Building Enterprise on the Market, "Economics and Business Management" no 6 (1), s. 33-43.
Zobacz w Google Scholar

Radziszewska-Zielina E. 2008b. Barriers to the Application of the Partnering Approach by Polish Construction Enterprises. W: Quality, Environment, Health Protection and Safety Management Development Trends. International Scientific Conference. CEMAKS. Neum. Bosnia and Hercegovina, s. 261-266.
Zobacz w Google Scholar

Radziszewska - Zielina E. 2008c. Modeling of the Partnering Relations of Construction Enterprises. "Quality Innovation Prosperity" no XII/2, s. 27-40.
Zobacz w Google Scholar

Rydel M., Ronkowski S. 1995. Marketing partnerski. "Marketing i Rynek" nr 9.
Zobacz w Google Scholar

Sulejewicz A. 1997. Partnerstwo strategiczne: modelowanie współpracy przedsiębiorstw. Monografie i Opracowania nr 427. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. ISSN 0867-7727.
Zobacz w Google Scholar

Światowiec J. 2006. Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 83-208-1618-1.
Zobacz w Google Scholar

Tavistock Institute. 1997. The Lost World: Virtual Organisation in the UK Building Industry. Wojciechowski T. 2003. Marketing na rynku środków produkcji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 83-208-1456-1.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne