Kurs walutowy i jego wpływ na rynek samochodów osobowych w Polsce
Okładka tom 13 cz. 1
PDF

Słowa kluczowe

rynek samochodowy
kurs walutowy
dewaluacja
rewaluacja
aprecjacja
deprecjacja

Jak cytować

KlimkowskaR. (2009). Kurs walutowy i jego wpływ na rynek samochodów osobowych w Polsce . Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 13(2), 233-248. https://doi.org/10.25944/znmwse.2009.02.233248

Abstrakt

Niniejszy referat przedstawia wpływ kursu walutowego na sprzedaż samochodów osobowych w Polsce w latach 2002-2007. W pierwszej części przedstawiono pojęcia, których znajomość jest niezbędna: kurs walutowy i jego funkcje oraz omówiono czynniki ekonomiczne, które w sposób bezpośredni i pośredni wpływają na poziom kursu walutowego. Z polityką kursu walutowego wiążą się pojęcia dewaluacji, rewaluacji, deprecjacji, aprecjacji. Zmiany kursu dolara i euro oddziaływały na sprzedaż nowych samochodów osobowych w latach 2002-2007; wpływały także na strukturę importowanych aut używanych m.in. z USA. Kolejna część referatu przybliża politykę cenową, jaką prowadziły wielkie koncerny motoryzacyjne w Polsce m.in. na podstawie raportów KE. Wykorzystano także Katalogi Samochodowe, dodatki Market do tygodnika „Auto-Świat” z lat 2003-2008.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2009.02.233248
PDF

Bibliografia

Bąk Ł. 2007. Samochody z Pewex. "Motor" nr 45, s. 10-11.
Zobacz w Google Scholar

Bożyk R, Misala J., Puławski M. 1998. Międzynarodowe stosunki ekonomiczne. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1126-0.
Zobacz w Google Scholar

http:// balkaninsight.com/en/main/news/15349
Zobacz w Google Scholar

Jedynak A. 2007. Niewiele lepiej. „Auto-Świat” nr 5, Market, s. V.
Zobacz w Google Scholar

K.K. 2003. Odbicie od dna. „Auto-Świat” nr 5, Market, s. I.
Zobacz w Google Scholar

KK. 2004. Najlepszy koniec roku. „Auto-Świat” nr 5, MARKET s. XII.
Zobacz w Google Scholar

Katalogi Samochodów 2000-2007; dodatki do tygodnika „Auto-Świat” Market z lat 2003-2008.
Zobacz w Google Scholar

Koniuszewski K. 2006. Chudy rok dilerów. „Auto-Świat” nr 4, s. 12-13.
Zobacz w Google Scholar

Kublik A. 2004. Burzliwy rok aut. „Gazeta Wyborcza” nr 306, s. 27.
Zobacz w Google Scholar

Kublik A. 2007. Polska - kraj drogich samochodów. „Gazeta Wyborcza” nr 60.
Zobacz w Google Scholar

Kublik A. 2008a. Ferrari w tłumie weteranów szos. „Gazeta Wyborcza” nr 8.
Zobacz w Google Scholar

Kublik A. 2008b. Przepłacamy za auta. „Gazeta Wyborcza” nr 107, s. 24.
Zobacz w Google Scholar

Nasiłowski M. 1992. System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii. Warszawa: Wydawnictwo KeyText. ISBN 83-900234-6-6.
Zobacz w Google Scholar

Piekarczyk D. 2007. Fala tanich aut płynie do Polski przez Atlantyk. „Polska Gazeta Krakowska” nr 283.
Zobacz w Google Scholar

Pytlos C. 2009. Ponad milion używanych i 378 tys. nowych samochodów sprzedano w ubiegłym roku. „Dziennik” nr 6, s. 3.
Zobacz w Google Scholar

Struktura wiekowa sprowadzonych aut. 2008. „Auto-Świat” nr 1, s. 39.
Zobacz w Google Scholar

To był udany rok. 2008. „Auto-Świat” nr 5, Market, s. V.
Zobacz w Google Scholar

Zabielski K. 1997. Finanse międzynarodowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-11480-0.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne