Polityka fiskalna ‒ jej wpływ na funkcjonowanie i rozwój rynku samochodów osobowych w Polsce w latach 1998‒2008
Okładka tom 13 cz. 1
PDF

Słowa kluczowe

rynek samochodowy
polityka fiskalna
import
cło
podatek

Jak cytować

KlimkowskaR. (2009). Polityka fiskalna ‒ jej wpływ na funkcjonowanie i rozwój rynku samochodów osobowych w Polsce w latach 1998‒2008. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 13(2), 221-231. https://doi.org/10.25944/znmwse.2009.02.221231

Abstrakt

W tym artykule autorka przedstawia wpływ polityki fiskalnej na rynek samochodów osobowych w Polsce. Polski rynek samochodów osobowych rozwinął się w bardzo znaczącym stopniu od 1990 r. Szczególnie w pierwszym okresie istnienia rynku samochodów osobowych, polityka fiskalna była głównym czynnikiem jego rozwoju. Wiele rodzajów podatków i cło miały bardzo duży wpływ na ten rynek. W miarę upływu czasu polityka pieniężna i polityka kursu walutowego stawały się coraz ważniejszymi czynnikami rozwoju polskiego rynku samochodów osobowych.

 

https://doi.org/10.25944/znmwse.2009.02.221231
PDF

Bibliografia

Begg D., Fisher S., Dornbush R. 1992. Ekonomia. T. 2. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-0878-2.
Zobacz w Google Scholar

Bożyk P., Misala J., Puławski M. 1998. Międzynarodowe stosunki ekonomiczne. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1126-0.
Zobacz w Google Scholar

Domaszewicz R. 1985. Finanse krajów kapitalistycznych. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-0427-2.
Zobacz w Google Scholar

„Doradca Podatnika”. Wskaźniki i stawki, 2000 „Infor” nr 50.
Zobacz w Google Scholar

„Doradca Podatnika”. Wskaźniki i stawki, 2001 „Infor” nr 50.
Zobacz w Google Scholar

Gaudemet RM. 1990. Finanse publiczne. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-0780-8.
Zobacz w Google Scholar

Jedynak A. 2007. Niewiele lepiej. „Auto-Świat” Market nr 5, s. V.
Zobacz w Google Scholar

K.K. Odbicie od dna? 2003. „Auto-Świat” nr 5, s. I.
Zobacz w Google Scholar

Kublik A. 2005. Nowy podatek od aut. „Gazeta Wyborcza” nr 265.
Zobacz w Google Scholar

Kublik A. 2006. Nowe auta na wstecznym. „Gazeta Wyborcza” nr 8.
Zobacz w Google Scholar

[Osiemset siedemdziesiąt] 870 tys. używanych. 2006. „Motor” nr 4, s. 17.
Zobacz w Google Scholar

Markowski K. 1989. Rola państwa w gospodarce kapitalistycznej. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-0721-2.
Zobacz w Google Scholar

Nasiłowski M. 1992. System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii. Warszawa: Wydawnictwo KeyText. ISBN 83-900234-6-6.
Zobacz w Google Scholar

Niklewicz K., Kublik A. 2007. Nielegalna akcyza na stare samochody z zagranicy. „Gazeta Wyborcza” nr 16.
Zobacz w Google Scholar

Roczniki Statystyczne GUS z lat 1994-2007.
Zobacz w Google Scholar

Skąpski R. 2006. W lepszej formie. „Auto-Motor i Sport” nr 2, s. 3.
Zobacz w Google Scholar

Stefaniak P. 2000. Dla kogo groźny import prywatny samochodów. „Boss-Gospodarka” nr 26, s. 30-32.
Zobacz w Google Scholar

Stefaniak P. 2000a. Pękła motoryzacyjna bańka. „Boss-Gospodarka” nr 44.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne