Przegląd współczesnych koncepcji w zarządzaniu rozwojem firmy
Okładka tom 5
PDF

Słowa kluczowe

zarządzanie wiedzą
zarządzanie przedsiębiorstwem
reorganizacja procesów biznesowych
rozwój przedsiębiorstwa
odchudzone zarządzanie
zarządzanie informacją
metody organizatorskie

Jak cytować

BartusikK. (2004). Przegląd współczesnych koncepcji w zarządzaniu rozwojem firmy . Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, (5), 7-20. https://doi.org/10.25944/znmwse.2004.05.720

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie współczesnych koncepcji zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania wiedzą i zarządzania informacjami. W pierwszej części artykułu przedstawiono istotę zarządzania rozwojem firmy oraz determinanty rozwoju, takie jak: potencjał przedsiębiorstwa, otoczenie, finansowanie rozwoju, koncepcje zarządzania rozwojem przyjęte w firmie oraz powiązanie ich ze strategią przedsiębiorstwa. W części drugiej pokazano w oparciu o studia nad literaturą oraz na podstawie dotychczasowych doświadczeń praktycznych na ile stosowanie tych nowych rozwiązań faktycznie sprzyja rozwojowi przedsiębiorstw oraz jakie nowe kierunki rozwijają się w tym obszarze.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2004.05.720
PDF

Bibliografia

Ansoff H. J., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
Zobacz w Google Scholar

Bennet R., Gabriel H., Organisational Factors and Knowledge Management within Large Marketing Departments: an Empirical Study, “Journal of Knowledge Management” 1999, vol. 3, no. 3.
Zobacz w Google Scholar

Lewandowska L., Rozwój firmy. Koncepcje zarządzania i finansowania, ODDK, Gdańsk 2001.
Zobacz w Google Scholar

Malara Z., Dokonywanie zmian w organizacji. Ujęcie Praktyczne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
Zobacz w Google Scholar

Martyniak Z. (red.), Nowe metody organizacji i zarządzania, PWE, Kraków 1998.
Zobacz w Google Scholar

Nalepka A., Zarys problematyki restrukturyzacji przedsiębiorstw, Antykwa Kraków 1998.
Zobacz w Google Scholar

Penc J., Nowe koncepcje zarządzania, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2002, nr 7.
Zobacz w Google Scholar

Perechuda K. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, Placet, Warszawa 2000.
Zobacz w Google Scholar

Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar

Stabryła A., Zarządzanie rozwojem firmy, Księgarnia Akademicka, Kraków 1995.
Zobacz w Google Scholar

Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków 2000.
Zobacz w Google Scholar

Sussmann F., Kraus P., Lean Management in Mittelstandsunternehmen, „Management Zeitschrift" 1993, no. 2.
Zobacz w Google Scholar

Suszyński C., Globalizacja wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw w kolejnym etapie przeobrażeń, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
Zobacz w Google Scholar

Szplit A. (red.), Leksykon przedsiębiorczości, Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce 1996.
Zobacz w Google Scholar

Szplit A., Fudaliński J., Markiewicz P., Smutek H., Strategie rozwoju organizacji, Antykwa, Kluczbork 2002.
Zobacz w Google Scholar

Węgrzyn A., Benchmarking. Nowoczesna metoda doskonalenia przedsiębiorstwa, Antykwa, Kluczbork - Wrocław 2000.
Zobacz w Google Scholar

Witkowski J. (red.), Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2002.
Zobacz w Google Scholar

Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne