Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie współczesnych koncepcji zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania wiedzą i zarządzania informacjami. W pierwszej części artykułu przedstawiono istotę zarządzania rozwojem firmy oraz determinanty rozwoju, takie jak: potencjał przedsiębiorstwa, otoczenie, finansowanie rozwoju, koncepcje zarządzania rozwojem przyjęte w firmie oraz powiązanie ich ze strategią przedsiębiorstwa. W części drugiej pokazano w oparciu o studia nad literaturą oraz na podstawie dotychczasowych doświadczeń praktycznych na ile stosowanie tych nowych rozwiązań faktycznie sprzyja rozwojowi przedsiębiorstw oraz jakie nowe kierunki rozwijają się w tym obszarze.
Bibliografia
Ansoff H. J., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
Zobacz w Google Scholar
Bennet R., Gabriel H., Organisational Factors and Knowledge Management within Large Marketing Departments: an Empirical Study, “Journal of Knowledge Management” 1999, vol. 3, no. 3.
Zobacz w Google Scholar
Lewandowska L., Rozwój firmy. Koncepcje zarządzania i finansowania, ODDK, Gdańsk 2001.
Zobacz w Google Scholar
Malara Z., Dokonywanie zmian w organizacji. Ujęcie Praktyczne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
Zobacz w Google Scholar
Martyniak Z. (red.), Nowe metody organizacji i zarządzania, PWE, Kraków 1998.
Zobacz w Google Scholar
Nalepka A., Zarys problematyki restrukturyzacji przedsiębiorstw, Antykwa Kraków 1998.
Zobacz w Google Scholar
Penc J., Nowe koncepcje zarządzania, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2002, nr 7.
Zobacz w Google Scholar
Perechuda K. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, Placet, Warszawa 2000.
Zobacz w Google Scholar
Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar
Stabryła A., Zarządzanie rozwojem firmy, Księgarnia Akademicka, Kraków 1995.
Zobacz w Google Scholar
Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków 2000.
Zobacz w Google Scholar
Sussmann F., Kraus P., Lean Management in Mittelstandsunternehmen, „Management Zeitschrift" 1993, no. 2.
Zobacz w Google Scholar
Suszyński C., Globalizacja wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw w kolejnym etapie przeobrażeń, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
Zobacz w Google Scholar
Szplit A. (red.), Leksykon przedsiębiorczości, Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce 1996.
Zobacz w Google Scholar
Szplit A., Fudaliński J., Markiewicz P., Smutek H., Strategie rozwoju organizacji, Antykwa, Kluczbork 2002.
Zobacz w Google Scholar
Węgrzyn A., Benchmarking. Nowoczesna metoda doskonalenia przedsiębiorstwa, Antykwa, Kluczbork - Wrocław 2000.
Zobacz w Google Scholar
Witkowski J. (red.), Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2002.
Zobacz w Google Scholar
Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa