Abstrakt
W artykule omówiono istotę i znaczenie informacji oraz systemu informacji marketingowej w działalności i rozwoju przedsiębiorstwa. Przedstawiono wybrane koncepcje systemu informacji marketingowej, elementy tego systemu (źródła informacji, podsystem gromadzenia informacji i podsystem udostępniania informacji) oraz wskazano bariery jego wdrażania, ze szczególnym uwzględnieniem problemów komunikacji. Podano przykłady modeli decyzyjnych i narzędzi statystycznych ułatwiających podejmowanie decyzji marketingowych w firmie.
Bibliografia
Banks H., The New Newport News. http: // www. corbes. Com/ global 2000/ 08070315092a. html, info. z dnia 24 kwietnia 2001.
Zobacz w Google Scholar
Borowiecki R., Kwieciński M. (red.), Informacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Zakamycze, Kraków 2003.
Zobacz w Google Scholar
Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar
Garbarski L., Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 1999.
Zobacz w Google Scholar
Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar
Henderson J.C., Venkatraman N., Strategic alignment, “Leveraging Journal” 1999, no. 38.
Zobacz w Google Scholar
Holloway J.Ch., Marketing w turystyce, PWE, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar
Hutt M., Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar
Kotler Ph., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Kotra K., Marketing w teorii i praktyce, Wydawnictwo WSB, Poznań 2001.
Zobacz w Google Scholar
Kwieciński M., Wywiad gospodarczy w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków 1999.
Zobacz w Google Scholar
Lebiecki M., Era interfejsów, „Modern Marketing” 2000, nr 11.
Zobacz w Google Scholar
Malinowska M., System komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, „Marketing i Rynek” 2002, nr 10.
Zobacz w Google Scholar
Mazurkiewicz L., Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002.
Zobacz w Google Scholar
Niestrój R., Zarządzanie marketingiem - aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Oleński J., Ekonomika informacji, PWE, Warszawa 2003.
Zobacz w Google Scholar
Rucińska D., Jagodziński K., Racjonalny model systemu informacyjnego dla przedsiębiorstw, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 2003, nr 8.
Zobacz w Google Scholar
Rutka R., Organizacja przedsiębiorstw. Przedmiot projektowania, wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996.
Zobacz w Google Scholar
Rutkowski I., Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie marketingowe, „Marketing i Rynek” 1999, nr 2.
Zobacz w Google Scholar
Sopińska A., Model systemu informacji strategicznej w przedsiębiorstwie, [w:] System informacji strategicznej: praca zbiorowa, pod red. R. Borowieckiego i M. Romanowskiej, Difin, Warszawa 2001.
Zobacz w Google Scholar
Stabryła A., Podstawy zarządzania firmą, modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork 2001.
Zobacz w Google Scholar
Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar
Unlod J., Systemy informacyjne marketingu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2001.
Zobacz w Google Scholar
Wąsikowska B., Hurtownia danych a pozyskiwanie informacji dla biznesu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 2000, nr 293.
Zobacz w Google Scholar
Zając G., Bariery i dylematy wdrażania wywiadu gospodarczego w polskich spółkach, [w:] System informacji strategicznej: praca zbiorowa, pod red. R. Borowieckiego i M. Romanowskiej, Difin, Warszawa 2001.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa