System of marketing information in a company
Okładka tom 5
PDF (Język Polski)

Keywords

decision-making models
information system of enterprises
marketing information
information in decision making
marketing decision making
marketing information system

How to Cite

CisloM., & KoziolM. (2004). System of marketing information in a company. The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, (5), 21-32. https://doi.org/10.25944/znmwse.2004.05.2132

Abstract

The article shows the essence and the meaning of information and the system of marketing information applied in the company activity and development. Some functions and elements of that system have been characterized here. Particularly a lot of attention has been directed towards the description of the data sources, subsystem of generating information and subsystem of sharing information. The article lists and shortly characterizes some decision making models and statistics tools, which make the marketing decision processes easier in a company. The value of a uniform equipment structure has been stressed in SIM functioning. Major barriers have been indicated in implementing the system, paying particular attention to the necessity of restructuring of the organization, creating new units (e.g. database, set of analysis and developments), showing the reluctance to changes and presenting the behaviour of employees in case of sharing their knowledge.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2004.05.2132
PDF (Język Polski)

References

Banks H., The New Newport News. http: // www. corbes. Com/ global 2000/ 08070315092a. html, info. z dnia 24 kwietnia 2001.
View in Google Scholar

Borowiecki R., Kwieciński M. (red.), Informacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Zakamycze, Kraków 2003.
View in Google Scholar

Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
View in Google Scholar

Garbarski L., Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 1999.
View in Google Scholar

Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1997.
View in Google Scholar

Henderson J.C., Venkatraman N., Strategic alignment, “Leveraging Journal” 1999, no. 38.
View in Google Scholar

Holloway J.Ch., Marketing w turystyce, PWE, Warszawa 1997.
View in Google Scholar

Hutt M., Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 1997.
View in Google Scholar

Kotler Ph., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1996.
View in Google Scholar

Kotra K., Marketing w teorii i praktyce, Wydawnictwo WSB, Poznań 2001.
View in Google Scholar

Kwieciński M., Wywiad gospodarczy w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków 1999.
View in Google Scholar

Lebiecki M., Era interfejsów, „Modern Marketing” 2000, nr 11.
View in Google Scholar

Malinowska M., System komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, „Marketing i Rynek” 2002, nr 10.
View in Google Scholar

Mazurkiewicz L., Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002.
View in Google Scholar

Niestrój R., Zarządzanie marketingiem - aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
View in Google Scholar

Oleński J., Ekonomika informacji, PWE, Warszawa 2003.
View in Google Scholar

Rucińska D., Jagodziński K., Racjonalny model systemu informacyjnego dla przedsiębiorstw, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 2003, nr 8.
View in Google Scholar

Rutka R., Organizacja przedsiębiorstw. Przedmiot projektowania, wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996.
View in Google Scholar

Rutkowski I., Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie marketingowe, „Marketing i Rynek” 1999, nr 2.
View in Google Scholar

Sopińska A., Model systemu informacji strategicznej w przedsiębiorstwie, [w:] System informacji strategicznej: praca zbiorowa, pod red. R. Borowieckiego i M. Romanowskiej, Difin, Warszawa 2001.
View in Google Scholar

Stabryła A., Podstawy zarządzania firmą, modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork 2001.
View in Google Scholar

Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1998.
View in Google Scholar

Unlod J., Systemy informacyjne marketingu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2001.
View in Google Scholar

Wąsikowska B., Hurtownia danych a pozyskiwanie informacji dla biznesu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 2000, nr 293.
View in Google Scholar

Zając G., Bariery i dylematy wdrażania wywiadu gospodarczego w polskich spółkach, [w:] System informacji strategicznej: praca zbiorowa, pod red. R. Borowieckiego i M. Romanowskiej, Difin, Warszawa 2001.
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.