Wpływ komentarzy internetowych na klientów i biura podróży
Okładka tom 23
PDF (English)

Słowa kluczowe

media społecznościowe
komentarze internetowe
web 2.0
biura podróży

Jak cytować

KatsoniV., & Laloumis D. (2013). Wpływ komentarzy internetowych na klientów i biura podróży. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 23(2), 123-130. https://doi.org/10.25944/znmwse.2013.02.123130

Abstrakt

W ciągu ostatnich kilku lat branża turystyczna przeszła ogromne zmiany. Musiała zmagać się nie tylko z kryzysem ekonomicznym, ale też z ogromnymi wyzwaniami, jakie postawiły przed nią pojawiające się na rynku internetowe biura podróży. Klienci, zamiast korzystać z tradycyjnej formy zakupu wakacji, wiążącej się z koniecznością odwiedzenia biura podróży, mogą wykupić wakacje lub pobyt w hotelu w internecie, nie wychodząc z domu. Wraz z uruchomieniem w sieci globalnej stron internetowych pośredniczących w sprzedaży oferty turystycznej pojawiły się towarzyszące tym stronom komentarze internetowe – nowy sposób, w jaki korzystający z oferty mogą podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami z pobytu w hotelach. Komentarze internetowe odgrywają coraz większą rolę w procesie kupowania wakacji. Klienci chętniej sięgają po oferty wakacyjne, jeśli dostępne są komentarze. Nową formą marketingu internetowego stają się media społecznościowe, które w ostatnim okresie stały się jedną z najistotniejszych form internetowego marketingu szeptanego. Niniejszy artykuł poświęcony jest zmianom, jakie dokonują się obecnie w branży turystycznej pod wpływem mediów społecznościowych oraz komentarzy internetowych. Autorzy artykułu badają wpływ tych zmian na hotele i biura podróży.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2013.02.123130
PDF (English)

Bibliografia

Aggarwal B. Importance of social media tracking and online reputation management [online, accessed: 2013-05-05]. Hotel Business Review. Available online: http://hotelexecutive.com/business_review/2821/importance-of-social-media-tracking-and-online-reputation-management.
Zobacz w Google Scholar

Au A. Adoption of web 2.0 by tourism businesses in NSW (Research Reports). Sydney: Tourism New South Wales, 2010.
Zobacz w Google Scholar

Bellstrom K. Travel agents are staging a comeback [online, accessed: 2013-05-11], 2007. Available online: http://www.smartmoney.com/spend/travel/travel-agents-are-staging-a-comeback-21275/.
Zobacz w Google Scholar

Booking.com. In het kort [online, accessed: 2013-05-07]. Available online: http://www.booking.com/general.nl.html?aid=357006;label=gog235jc-general-nl-XX-docscareerUopportunities-unspec-gr-com;sid=5bb4630d6e1f95bb6945c751c751dc42;dcid=1;tmpl=docs/about.
Zobacz w Google Scholar

Browning V., So K.K.F., Sparks B. “The influence of online reviews on consumers’ attributions of service quality and control for service standards in hotels”. Journal of Travel & Tourism Marketing, 2013, vol. 30, iss. 1–2, pp. 23–40.
Zobacz w Google Scholar

Buckley R., Perkins H.A., Sparks B.E. “Online travel reviews as persuasive communication: The effects of content type, source, and certification logos on consumer behaviour”. Tourism Management, 2013, vol. 39, pp. 1–9.
Zobacz w Google Scholar

Dogac A. et al. “Semantically enriched web services for the travel industry”. ACM SIGMOD Record, 2004, vol. 33, no. 3, pp. 21–27.
Zobacz w Google Scholar

Galloway L., Mochrie R.I., Deakins D. “ICT-enabled collectivity as a postitive rural business strategy”. International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, 2004, vol. 10, iss. 4, pp. 247–259.
Zobacz w Google Scholar

Haenlein M., Kaplan A.M. “An empirical analysis of attitudinal and behavioral reactions toward the abandonment of unprofitable customer relationships”. Journal of Relationship Marketing, 2010, vol. 9, iss. 4, pp. 200–228.
Zobacz w Google Scholar

Jones C., Yu R. “Travel industry uses Facebook and Twitter to reach customers”. USA Today, 7.07.2010.
Zobacz w Google Scholar

Katsoni V., Dionysopoulou P. “The influence of social media (SM) & information and communication technologies (ICTs) and the creation of collaborative commerce (c-commerce) in the tourism sector”. In: Tourism trends and advances in the 21st century. 5th International Scientific Conference May 30―June 2. Rhodes: University of the Aegean, 2013, pp. 198–205.
Zobacz w Google Scholar

Katsoni V., Venetsanopoulou M. “Use of innovation systems for an effective tourism marketing development strategy”. e-Journal of Science & Technology [online, accessed: 2014-02-03], 2013, vol. 8, no. 5, pp. 33–40. Available online: http://e-jst.teiath.gr/.
Zobacz w Google Scholar

Kavoura A., Katsoni V. “From e-business to c-commerce: Collaboration and network creation for an e-marketing tourism strategy”. Tourismos: An international Multidisciplinary Journal of Tourism, Special Issue in Tourism Destination Marketing & Management, 2013, vol. 8, no. 3, pp. 113–128.
Zobacz w Google Scholar

O’Mahony M.P., Smyth B. “Learning to recommend helpful hotel reviews”. In: RecSys ‘09: Proceedings of the third ACM conference on Recommender Systems. New York: ACM, 2009. ISBN 978-1-60558-435-5.
Zobacz w Google Scholar

Pramis J. Worldwide smartphone usage will reach 1.4 billion this year [online, accessed: 2013-05-11], 2013. Available online: http://www.digitaltrends.com/mobile/worldwide-smartphone-usage-will-reach-1-4-billion-2013.
Zobacz w Google Scholar

Schegg R., Liebrich A., Scaglione M., Ahmad , S.F.S. “An exploratory field study of web 2.0 in tourism”. In: Information and communication technologies in tourism 2008. Ed. P. O’Connor, W. Höpken, U. Gretzel. Wien: Spinger, 2008, pp. 152–163. ISBN 9783211772799.
Zobacz w Google Scholar

Sharma P., Carson D., De Lacy T. “National online tourism policy initiatives for Australia”. Journal of Travel Research, 2000, vol. 39, no. 2, pp. 157–162.
Zobacz w Google Scholar

Sheldon P.J. Tourism information technology. New York: CABI Publishing, 1998. ISBN 0851991815.
Zobacz w Google Scholar

Vermeulen I.E., Seegers D. “Tried and tested: The impact of online hotel reviews on consumer consideration”. Tourism Management, 2009, vol. 30, iss. 1, pp. 123–127.
Zobacz w Google Scholar

Werthner H., Klein S. “ICT and the changing landscape of global tourism distribution”. Electronic Markets, 1999, vol. 9, no. 4, pp. 256–262.
Zobacz w Google Scholar

Wikipedia, Expedia, Inc. [online, accessed: 2013-05-07], 2013. Available online: http://en.wikipedia.org/wiki/Expedia,_Inc.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne