Rola mediów społecznościowych jako narzędzia innowacyjnych działań firmy w zakresie komunikacji
Okładka tom 23
PDF (English)

Słowa kluczowe

media społecznościowe
reklama
innowacje w procesie komunikacji
„wspólnota wyobrażona”

Jak cytować

Danias, K, & Kavoura, A. (2013). Rola mediów społecznościowych jako narzędzia innowacyjnych działań firmy w zakresie komunikacji. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 23(2), 75-83. https://doi.org/10.25944/znmwse.2013.02.7583

Abstrakt

Media społecznościowe oraz sieci społeczne zdobywają coraz więcej użytkowników w zadziwiająco szybkim tempie, dlatego też są one wykorzystywane przez wiele firm. Celem niniejszej pracy jest wyjaśnienie terminu „media społecznościowe”, ich najszerzej akceptowana prezentacja, ich wykorzystanie z punktu widzenia reklamy i ich efektywności, ze szczególnym naciskiem położonym na Facebook. Istotna jest również prezentacja innowacyjnych pomysłów ważnych dla rynku reklamowego, próbującego w szerzej przyciągnąć potencjalnych klientów przy użyciu nowych technologii. Ma ona na celu przedstawienie sposobu, w jaki sieci mediów społecznościowych mogą zostać wykorzystane przez firmy, a także prezentację nośników reklamowych wykorzystanych na Facebooku, mogących zwiększyć innowacyjne sposoby komunikacji wykorzystywane przez firmy oraz działania reklamowe. Praca ta jest refleksją nad implikacjami związanymi z uogólnionym wykorzystaniem sieci społecznościowych i technologii informacyjnej w biznesie poprzez reklamę i bada typ możliwości, które stwarzają dla niego sieci społecznościowe firm. Przedstawia koncepcję „wspólnoty wyobrażonej”, kojarzonej z poczuciem przynależności do grupy – koncepcję, która może być związana z innowacyjnymi działaniami firmy w zakresie komunikacji. W ten sposób praca oferuje wkład teoretyczny do sposobu, w jaki media społecznościowe mogą zaproponować firmom możliwość efektywnego kierowania oferty do konsumentów, a także pozwolić być częścią „wspólnoty wyobrażonej”. Zamysł ten z powodzeniem może być także wykorzystany w ofercie środowiska mediów społecznościowych, wykraczając poza granice fizyczne.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2013.02.7583
PDF (English)

Bibliografia

Anderson B . Imagined communities. London: Verso, 1983.

Andersson M., Ekman P. “Ambassador networks and place branding”. Journal of Place Management and Development, 2009, no. 2 (1), pp. 41–51.

Baum N. “Social Networks 2.0”. In: Burnett R., Consalvo M., Ess Ch. (eds.), The handbook of Internet studies. Oxford: Wiley-Blackwell, 2011, Chapter 18, pp. 384–405. ISBN 978-1-4051-8588-2.

Boyd D. Friendster lost steam: Is MySpace just a fad? [online, accessed: 2013-10-21]. Apophenia Blog, 2006. Available online: http://www.danah.org/papers/FriendsterMySpaceEssay.html.

Brakus J., Schmitt B., Zarantonello L. “Brand experience: What is it? How is it measured? Does it affect loyalty?”. Journal of Marketing, 2009, no. 73 (1), pp. 52–68.

Bulut D. Ethnography and netnography in marketing research, 3rd International Conference on Quantitative and Qualitative Research on Administration Sciences, 23–24 May 2013.

Burnett R., Consalvo M., Ess Ch. The handbook of Internet studies. Oxford: Wiley- Blackwell, 2011. ISBN 978-1-4051-8588-2.

Chafkin M. How to Kill a Great Idea! [online, accessed: 2013-10-21]. Inc., 2007. Available online: http://www.inc.com/magazine/20070601/features-how-to-kill-a-great-idea.html.

Cohen D. Retailers on Facebook seeing click-through rates 3.75X higher, 152% ROI in first nine months of 2013 [online, accessed: 2013-10-21]. AllFacebook: The unofficial Facebook blog, 2013. Available online: http://allfacebook.com/nanigans-retail-benchmark-study_b126008.

Experian Hitwise [online, accessed: 2013-10-21]. Available online: http://www.experian.co.uk/ marketing-services/products/hitwise.html.

Festa P. Investors snub Friendster in patent grab [online, accessed: 2013-10-21], 2003. Available online: http://news.cnet.com/2100-1032_3-5106136.html.

Inside Network [online, accessed: 2013-10-21]. Available online: http://www.insidenetwork.com.

Katsoni V. “The role of ICTs in regional tourist development”. Regional Science Inquiry Journal, 2011, no. 3 (2), pp. 95–113.

Kavoura A. Contemporary approaches of the scientific theory of place marketing—Place branding in globalized conditions and economic crisis. Hauppauge, NY: Nova Science Publisher’s Inc., 2013. ISBN 9781629482026.

Kozioł L., Wojtowicz A., Pyrek R. Development οf pro-innovative culture as self-improvement οf an organization. 3rd International Conference on Quantitative and Qualitative Research on Administration Sciences, 23–24 May 2013.

Marshall P., Meloche Th. Ultimate guide to Facebook advertising: How to access 600 million customers in 10 minutes. Irvine, CA: Entrepreneur Press, 2011. ISBN 9781599184302.

Noff A. What’s next in social media [online, accessed: 2013-10-21], 2011. Available online: http://thenextweb.com/socialmedia/2011/06/14/whats-next-in-social-media.

Papacharissi Z. “The virtual geographies of social networks: A comparative analysis of Facebook, LinkedIn and Asmall World”. New Media and Society, 2009, no. 11(1/2), pp. 199–220.

Perkel D. Copy and paste literacy: Literacy practices in the production of a MySpace profile [online, accessed: 2013-10-21]. UC Berkeley School of Information, 2006. Available online: http://people.ischool.berkeley.edu/~dperkel/media/dperkel_literacymyspace.pdf.

Yaşa E., Mucan B. Turkish companies’ value creation through social media tools: Analyzing of fortune 100 Turkey. 12th International Marketing Trends Conference, 17–19 January 2013, Paris.

Zhang J. Social media and distance education [online, accessed: 2013-10-21], 2010. Available online: http://deoracle.org/online-pedagogy/emerging-technologies/social-media-and-distance-education.html?PHPSESSID=adb9b0c9f094d0d923de6f3b3f65ef7a.

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie

 

Pobrania artykułu

Brak informacji o pobraniach.