Rola mediów społecznościowych jako narzędzia innowacyjnych działań firmy w zakresie komunikacji
Okładka tom 23
PDF (English)

Słowa kluczowe

media społecznościowe
reklama
innowacje w procesie komunikacji
„wspólnota wyobrażona”

Jak cytować

DaniasK., & KavouraA. (2013). Rola mediów społecznościowych jako narzędzia innowacyjnych działań firmy w zakresie komunikacji. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 23(2), 75-83. https://doi.org/10.25944/znmwse.2013.02.7583

Abstrakt

Media społecznościowe oraz sieci społeczne zdobywają coraz więcej użytkowników w zadziwiająco szybkim tempie, dlatego też są one wykorzystywane przez wiele firm. Celem niniejszej pracy jest wyjaśnienie terminu „media społecznościowe”, ich najszerzej akceptowana prezentacja, ich wykorzystanie z punktu widzenia reklamy i ich efektywności, ze szczególnym naciskiem położonym na Facebook. Istotna jest również prezentacja innowacyjnych pomysłów ważnych dla rynku reklamowego, próbującego w szerzej przyciągnąć potencjalnych klientów przy użyciu nowych technologii. Ma ona na celu przedstawienie sposobu, w jaki sieci mediów społecznościowych mogą zostać wykorzystane przez firmy, a także prezentację nośników reklamowych wykorzystanych na Facebooku, mogących zwiększyć innowacyjne sposoby komunikacji wykorzystywane przez firmy oraz działania reklamowe. Praca ta jest refleksją nad implikacjami związanymi z uogólnionym wykorzystaniem sieci społecznościowych i technologii informacyjnej w biznesie poprzez reklamę i bada typ możliwości, które stwarzają dla niego sieci społecznościowe firm. Przedstawia koncepcję „wspólnoty wyobrażonej”, kojarzonej z poczuciem przynależności do grupy – koncepcję, która może być związana z innowacyjnymi działaniami firmy w zakresie komunikacji. W ten sposób praca oferuje wkład teoretyczny do sposobu, w jaki media społecznościowe mogą zaproponować firmom możliwość efektywnego kierowania oferty do konsumentów, a także pozwolić być częścią „wspólnoty wyobrażonej”. Zamysł ten z powodzeniem może być także wykorzystany w ofercie środowiska mediów społecznościowych, wykraczając poza granice fizyczne.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2013.02.7583
PDF (English)

Bibliografia

Anderson B . Imagined communities. London: Verso, 1983.
Zobacz w Google Scholar

Andersson M., Ekman P. “Ambassador networks and place branding”. Journal of Place Management and Development, 2009, no. 2 (1), pp. 41–51.
Zobacz w Google Scholar

Baum N. “Social Networks 2.0”. In: Burnett R., Consalvo M., Ess Ch. (eds.), The handbook of Internet studies. Oxford: Wiley-Blackwell, 2011, Chapter 18, pp. 384–405. ISBN 978-1-4051-8588-2.
Zobacz w Google Scholar

Boyd D. Friendster lost steam: Is MySpace just a fad? [online, accessed: 2013-10-21]. Apophenia Blog, 2006. Available online: http://www.danah.org/papers/FriendsterMySpaceEssay.html.
Zobacz w Google Scholar

Brakus J., Schmitt B., Zarantonello L. “Brand experience: What is it? How is it measured? Does it affect loyalty?”. Journal of Marketing, 2009, no. 73 (1), pp. 52–68.
Zobacz w Google Scholar

Bulut D. Ethnography and netnography in marketing research, 3rd International Conference on Quantitative and Qualitative Research on Administration Sciences, 23–24 May 2013.
Zobacz w Google Scholar

Burnett R., Consalvo M., Ess Ch. The handbook of Internet studies. Oxford: Wiley- Blackwell, 2011. ISBN 978-1-4051-8588-2.
Zobacz w Google Scholar

Chafkin M. How to Kill a Great Idea! [online, accessed: 2013-10-21]. Inc., 2007. Available online: http://www.inc.com/magazine/20070601/features-how-to-kill-a-great-idea.html.
Zobacz w Google Scholar

Cohen D. Retailers on Facebook seeing click-through rates 3.75X higher, 152% ROI in first nine months of 2013 [online, accessed: 2013-10-21]. AllFacebook: The unofficial Facebook blog, 2013. Available online: http://allfacebook.com/nanigans-retail-benchmark-study_b126008.
Zobacz w Google Scholar

Experian Hitwise [online, accessed: 2013-10-21]. Available online: http://www.experian.co.uk/ marketing-services/products/hitwise.html.
Zobacz w Google Scholar

Festa P. Investors snub Friendster in patent grab [online, accessed: 2013-10-21], 2003. Available online: http://news.cnet.com/2100-1032_3-5106136.html.
Zobacz w Google Scholar

Inside Network [online, accessed: 2013-10-21]. Available online: http://www.insidenetwork.com.
Zobacz w Google Scholar

Katsoni V. “The role of ICTs in regional tourist development”. Regional Science Inquiry Journal, 2011, no. 3 (2), pp. 95–113.
Zobacz w Google Scholar

Kavoura A. Contemporary approaches of the scientific theory of place marketing—Place branding in globalized conditions and economic crisis. Hauppauge, NY: Nova Science Publisher’s Inc., 2013. ISBN 9781629482026.
Zobacz w Google Scholar

Kozioł L., Wojtowicz A., Pyrek R. Development οf pro-innovative culture as self-improvement οf an organization. 3rd International Conference on Quantitative and Qualitative Research on Administration Sciences, 23–24 May 2013.
Zobacz w Google Scholar

Marshall P., Meloche Th. Ultimate guide to Facebook advertising: How to access 600 million customers in 10 minutes. Irvine, CA: Entrepreneur Press, 2011. ISBN 9781599184302.
Zobacz w Google Scholar

Noff A. What’s next in social media [online, accessed: 2013-10-21], 2011. Available online: http://thenextweb.com/socialmedia/2011/06/14/whats-next-in-social-media.
Zobacz w Google Scholar

Papacharissi Z. “The virtual geographies of social networks: A comparative analysis of Facebook, LinkedIn and Asmall World”. New Media and Society, 2009, no. 11(1/2), pp. 199–220.
Zobacz w Google Scholar

Perkel D. Copy and paste literacy: Literacy practices in the production of a MySpace profile [online, accessed: 2013-10-21]. UC Berkeley School of Information, 2006. Available online: http://people.ischool.berkeley.edu/~dperkel/media/dperkel_literacymyspace.pdf.
Zobacz w Google Scholar

Yaşa E., Mucan B. Turkish companies’ value creation through social media tools: Analyzing of fortune 100 Turkey. 12th International Marketing Trends Conference, 17–19 January 2013, Paris.
Zobacz w Google Scholar

Zhang J. Social media and distance education [online, accessed: 2013-10-21], 2010. Available online: http://deoracle.org/online-pedagogy/emerging-technologies/social-media-and-distance-education.html?PHPSESSID=adb9b0c9f094d0d923de6f3b3f65ef7a.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne