Concept of model of information policy public university in the context of sustainable management
Okładka tom 26
PDF (Język Polski)

Keywords

good governance
stakeholders
information policy
politics brand
public image
sustainable management

How to Cite

KamińskaA., & Zawiła-NiedżwieckiJ. (2015). Concept of model of information policy public university in the context of sustainable management. The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, 26(1), 71-80. https://doi.org/10.25944/znmwse.2015.01.7180

Abstract

Information policy of public university meets two main objectives: fulfilling an obligation to provide information and being a part of image and brand development. For the management of the university and in the context of challenges of good governance, the shaping of this policy requires a reconciliation of the postulate of the efficiency and effectiveness of the postulate of rational harmonizing operational practices with the needs of stakeholders and the environment. It should be considered in the context of sustainable management from three perspectives: corporation harmony, balanced management and harmonious selection of methods of management. Both publically known examples as the gap between practice and expectations justify search for a model of satisfactory information policy. Public universities are a particular example of such needs and a good field of research. In contrast to government entities, which are characterized by monopolistic position, universities compete with each other and their brand has an impact on the popularity among external stakeholders.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2015.01.7180
PDF (Język Polski)

References

Dworak, J. (2013). Kapitał edukacyjny jako determinanta atrakcyjności szkoły wyższej. W: G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.). Marketing w szkole wyższej. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej. ISBN 978-83-7205-329-9.
View in Google Scholar

Ewolucja marki „Politechnika Warszawska” (2014). Dział Wspierania Badań Społecznych Politechniki Warszawskiej. Materiały wewnętrzne Politechniki Warszawskiej.
View in Google Scholar

Geryk, M. (2012). Społeczna odpowiedzialność uczelni. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej. ISBN 978-83-7378-691-2.
View in Google Scholar

Grudzewski, W., Hejduk, I., Sankowska, A., Wańtuchowicz, M. (2009). Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Koncepcja, narzędzia, zastosowanie. Kraków: Wolters Kluwer. ISBN 978-83-7526-660-3.
View in Google Scholar

Hall, H. (2013). Marketing partnerski jako źródło przewagi konkurencyjnej współczesnej uczelni. W: G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.). Marketing w szkole wyższej. Istota i znaczenie marki. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej. ISBN 978-83-7205-329-9
View in Google Scholar

Hirschman, A.O. (2007). Against parsimony: Three easy ways of complicating some categories of economic discourse. W: P. Sztomka, M. Kucia (red.). Socjologia. Lektury. Kraków: Znak. ISBN 83-240-0597-8.
View in Google Scholar

Iwankiewicz-Rak, B., Shulgina, L. (2013). Misja – marka – wizerunek uczelni – relacje wzajemne. W: G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.). Marketing w szkole wyższej. Istota i znaczenie marki. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej. ISBN 978-83-7205-329-9
View in Google Scholar

Kamińska, A., Zawiła-Niedźwiecki, J. (2013). Aksjologiczne podstawy projektowania strategii organizacji w koncepcji zrównoważonego zarządzania JAKAZON. W: L. Karczewski, H.A. Kretek (red.). Etyka biznesu i społeczna odpowiedzialność organizacji jako wyzwanie XXI wieku. Opole: Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej. ISBN 978-83-64056-31-4.
View in Google Scholar

Kamińska, A., Zawiła-Niedźwiecki, J. (2014). Zasady polityki informacyjnej uczelni publicznej (referat przyjęty na konferencję naukową „Problemy i perspektywy organizacji i zarządzania w społeczeństwie ryzyka”). 5.11.2014, Łódź. Politechnika Łódzka.
View in Google Scholar

Ostrowski, A. (2013). Uniwersytet jako przestrzeń konfliktu wiedzy i informacji. Przyczynek do analizy posttradycyjnego systemu eksperckiego. W: G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.). Marketing w szkole wyższej. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej. ISBN 978-83-7205-329-9.
View in Google Scholar

Paliwoda-Matiolańska, A. (2014). Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: C.H. Beck. ISBN 978-83-255-6213-7.
View in Google Scholar

Putnam, R. (2007). Społeczny kapitał a sukces instytucji. W: P. Sztompka, M. Kucia (red.). Socjologia. Lektury. Kraków: Znak. ISBN 83-240-0597-8.
View in Google Scholar

Szacki, J. (2004). Historia myśli socjologicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13844-0.
View in Google Scholar

Sztompka, P. (2014). Uniwersytet współczesny, zderzenie dwóch kultur. XX konferencja PROM. Kraków. Materiał niepublikowany.
View in Google Scholar

Valla, M. du (red.) (2011). Raport końcowy „Modele zarządzania uczelniami w Polsce”. Kraków: Centrum Badań nad Szkolnictwem Wyższym Uniwersytetu Jagiellońskiego.
View in Google Scholar

Wojtyła, K. (2000). Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne. Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. ISBN 83-85291-67-9.
View in Google Scholar

Zawiła-Niedźwiecki, J. (2014). Granulacja zrównoważonego zarządzania (referat przyjęty na VIII konferencję naukową „Strategie zarządzania przedsiębiorstwami informacyjnymi”). 16‒18.09.2014, Zakopane. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.