Tourist enterprise strategy formulation including regional competitiveness
Okładka tom 11
PDF (Język Polski)

Keywords

mission
vision
strategy formulation
strategic control
regional competitiveness

How to Cite

KoziolL., & ZmigrodzkiM. (2008). Tourist enterprise strategy formulation including regional competitiveness . The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, 11(1), 25-34. https://doi.org/10.25944/znmwse.2008.01.2534

Abstract

The article presents the thesis, according to which strategic management of a tourist enterprise results from a complex demand for its services. Due to the fact that tourist demand appears in the form of a conglomerate of needs and desires which occur in connection with a temporary change of place of residence, its fulfilment requires co-existence and co-operation of a number of various entities which operate the tourist traffic, including regional competitiveness. The study provides methodology of formulating the strategy of a tourist company, taking into account the analysis of destination competitiveness, i.e. the region comprising the area of tourist reception.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2008.01.2534
PDF (Język Polski)

References

Bednarska M. i in. 2007. M., Przedsiębiorstwo turystyczne: ujęcie statyczne i dynamiczne. Warszawa: PWE. ISBN 978-83-208-1697-6.
View in Google Scholar

Gołembski G. (red.). 2002. Kompendium wiedzy o turystyce. Warszawa – Poznań: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13617-0.
View in Google Scholar

Kaplan R.S., Norton D.P. 2006. Strategiczna karta wyników. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 978-83-01-14746-4.
View in Google Scholar

Mazurkiewicz L. 2002. Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1381-6.
View in Google Scholar

Nawrot Ł. 2006. Konkurencyjność regionu turystycznego – ujęcie teoretyczne. W: Gospodarka turystyczna w regionie: przedsiębiorstwo, samorząd, współpraca, Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego. ISBN 83-923997-0-6.
View in Google Scholar

Niezgoda A., Zmyślony P. 2003. Popyt turystyczny: uwarunkowania i perspektywy rozwoju. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. ISBN 83-89224-06-2.
View in Google Scholar

Ritchie J.R.B., Crouch G.I. 2005. The Competitive Destination: a Sustainable Tourism Perspective, Cabi.
View in Google Scholar

Stabryła A. 2000. Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Warszawa – Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13231-0.
View in Google Scholar

Strategor. 1997. Zarządzanie firmą: strategie, struktury, decyzje, tożsamość. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1073-6.
View in Google Scholar

Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H. 2004. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1496-0.
View in Google Scholar

Witulska J. 1992. Zarys ekonomiki i organizacji hotelarstwa. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. ISBN 83-7017-394-2.
View in Google Scholar

Żemła M. 2006. Konkurencyjność obszaru recepcji turystycznej – najważniejsze modele i metody badawcze. „Problemy Turystyki” 2006, nr 1–4.
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.