Abstract
Every hotel company being active on the market can defend itself against the adverse influence of risks by making use of its strong points in the form of its internal and unique assets, e.g. economic solutions, the quality of human resources, the innovator's brand and image or the effective system of information flow. These solutions allow achieving the competitive advantage, simultaneously eliminating the risks. Unfortunately, beside the assets there are 'sick' places, i.e. internal conflicts existing in the enterprise between its departments, inadequately trained management staff preventing adaptation of emerging chances and increasing the adverse effect of market competition.
References
Adamiec M.,Kożusznik B. 2000. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Katowice: "Akade". ISBN 83-7287-000-4.
View in Google Scholar
Antoszkiewicz J. 1996. Metody skutecznego zarządzania. Warszawa: "Orgmasz". ISBN 83-904903-0-7.
View in Google Scholar
Dąb-Kalinowska B. 1969. Sandomierz i okolice. Warszawa: Wyd. Sport i Turystyka.
View in Google Scholar
Dębski S. 1993. Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Cz. 1. ISBN 83-02-05237-X.
View in Google Scholar
Fenczyn J. 1999. Psychologia: wybór zagadnień dla studentów kierunku turystyka i rekreacja. Kraków: Agencja Wydawnicza "Ostoja". ISBN 83-905300-5-8.
View in Google Scholar
Gaworecki W. 1998. Turystyka. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1075-2.
View in Google Scholar
Jurasz B. 1991. Sandomierz i okolice. Rzeszów: Krajowa Agencja Wydawnicza.
View in Google Scholar
Juszczyk M. 2000. Sandomierz: przewodnik. Kielce: Elipsa. ISBN 83-905003-8-8.
View in Google Scholar
Knecht Z. 1998. Zarządzanie marketingowe. Warszawa - Wrocław: "MOK". ISBN 83-87708-00-3.
View in Google Scholar
Kotarbiński T. 1969. Traktat o dobrej robocie. Wrocław: Ossolineum.
View in Google Scholar
Kowalski R. 2007. Organizacyjne oraz kierownicze problemy zarządzania organizacjami hotelarskimi Ziemi Sandomierskiej. Maszynopis pracy dyplomowej. Jarosław: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa. Instytut Turystyki.
View in Google Scholar
Łazarek R. 2004. Ekonomika turystyki: wybrane zagadnienia. Warszawa: Wyższa Szkoła Ekonomiczna. ISBN 83-86990-81-3.
View in Google Scholar
Mrozowicz K. 2009. Zarządzanie przedsiębiorstwem w świetle poziomu kompetencji komunikacyjnych pracowników sektora gospodarki turystycznej. W: A. Panasiuk (red.). Gospodarka turystyczna w regionie: wybrane zagadnienia jej funkcjonowania, Jelenia Góra: "Ad rem".
View in Google Scholar
Mrozowicz K. 2008. Zarządzanie zasobami ludzkimi w świetle badań nad komunikacją interpersonalną. W: R. Fedan, Z. Makieła (red.). Przyrodniczo-ekonomiczny potencjał regionów na pograniczu polsko-ukraińskim. Jarosław: Wyd. Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.
View in Google Scholar
Panasiuk A. 2007. Analiza porównawcza projektu narodowego planu rozwoju 2007-2013 i projektu strategii rozwoju turystyki na lata 2007-2013. Ekspertyza wykonana na zlecenie Ministerstwa Gospodarki i Pracy. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
View in Google Scholar
Penc J. 2006. Sztuka skutecznego zarządzania: kierowanie firmą z myślą o jutrze i procesach integracji z Unią Europejską. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
View in Google Scholar
Perlak I. 1983. Innowacje w organizacji. Warszawa: PWE.
View in Google Scholar
Pocztowski A. 2007. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: PWE.
View in Google Scholar
Rozporządzenie [2004] Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 roku w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Dz. U. z 2004 r. nr 33, poz. 289 z późn. zm.
View in Google Scholar
Sajkiewicz A., Sajkiewicz Ł. 2002. Nowe metody pracy z ludźmi: organizacja procesów personalnych. Warszawa: "Poltext". ISBN 83-88840-12-6.
View in Google Scholar
Turystyka w gospodarce narodowej. 2006. Warszawa: Ministerstwo Gospodarki. Departament Turystyki. Dostępny w Internecie: www.mg.gov.pl/nr/rdonlyres/.../turystykawPKB3.doc
View in Google Scholar
Wajda A. 2003. Organizacja i zarządzanie. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1453-7.
View in Google Scholar
Wendlandt J. 1978. Sandomierz. Warszawa: Krajowa Agencja Wydawnicza.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License