Abstract
The study attempts to identify the skills which a strategic level employee should have when faced with new challenges of human resources management in an organisation. The study outlines current problems concerning employees’ motivation as well as deregulation of management methods. In order to inspire managers of the future with modern management models the article presents a model of building competences, based on StaffCoachTM as well as an example of an enterprise with an innovative method of staff management – the American company W.L. Gore.
References
Allen D. 2008. Sztuka efektywności. Skuteczna realizacja zadań. Gliwice: Helion. ISBN 83-246-0149-X.
View in Google Scholar
Boston Consulting Group [BCG]. 2006. The Manager of the 21st Century – 2020 Vision. BCG [online]. [dostęp: 2009-02-11]. Dostępny w Internecie: <http://www.bcg.com/impact_expertise/publications/files/.pdf.>
View in Google Scholar
Boston Consulting Group [BCG]. 2008. Creating People Advantage, How to Address HR Challenges Worldwide Through 2015. BCG [online, dostęp: 2009-02-11]. Dostępny w Internecie: <http://www.bcg.com/impact_expertise/publications/publication_list.jsp?>
View in Google Scholar
Buhler P. 2007. Zarządzanie. Gliwice: Helion. ISBN 83-7197-738-7.
View in Google Scholar
Grupa Lizbońska. 1996. Granice konkurencji. Warszawa: PFPK ‒ Poltext. ISBN 83-86890-11-8.
View in Google Scholar
Hamel G. 2008. Zarządzanie jutra. Jakie jest twoje miejsce w przyszłości? Lublin: Red Horse. ISBN 9788360504543.
View in Google Scholar
Hawrysz L. 2008. Wizerunek własny, menedżerowie o sobie. Referat z konferencji Katedry Procesów Zarządzania UEK nt.: Zarządzanie rozwojem firmy w społeczeństwie informacyjnym. Polańczyk.
View in Google Scholar
Holliday H. 2007. Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół. Gliwice: Helion. ISBN 83-246-0167-8.
View in Google Scholar
Katz L. 1974. Skills of an Effective Administrator. Boston. Harvard Business Review Article (Classic). 74509.
View in Google Scholar
Mikuła B. 2007. Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy. Warszawa: Difin. ISBN: 978-83-7251-707-4.
View in Google Scholar
Penc J. 2005. Rola i umiejętności menedżerskie. Warszawa: Difin. ISBN 8372515123.
View in Google Scholar
Sadler Ph. 1997. Zarządzanie w społeczeństwie postindustrialnym. Kraków: WPSB. ISBN 83-85441-54-9.
View in Google Scholar
Smółka P. 2007. Generator charyzmy. Kreowanie osobowości menedżera. Gliwice: Helion. ISBN 978-83-246-0740-2.
View in Google Scholar
Taylor B. 2008. In 2009, Match the Urge to Purge with Zest to Invest. [online]. Boston: Harvard Business Publisher [dostęp: 2009-02-11]. Dostępny w Internecie: <http://blogs.harvardbusiness.org/taylor/2008/12/match_the_urge.html.>
View in Google Scholar
Wawrzyniak B. 1999. Odnawianie przedsiębiorstwa. Na spotkanie XXI wieku. Warszawa: Poltex. ISBN 8386890630.
View in Google Scholar
W.L. Gore & Associates. 2007. Our Culture [online, dostęp: 2008-11-14]. Dostępny w Internecie: http://www.gore.com/en_xx/aboutus/.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License