New products in strategies of distillery sector companies (example of "Polmos" Białystok)
Okładka tom 2
PDF (Język Polski)

Keywords

industrial marketing
distilling industry
product strategy
product brand
enterprise innovation
case study
conference materials

How to Cite

WnorowskiH. (1999). New products in strategies of distillery sector companies (example of "Polmos" Białystok). The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, (2), 265-276. https://doi.org/10.25944/znmwse.1999.02.265276

Abstract

The paper presents the characteristics of the alcohol industry segment in last six years basing on the example of "Polmos" Białystok. In the author's opinion in order to survive on the distillery industry market there are the following indispensable conditions: marketing research, a permanent promotion of new products, attractive packaging and ultimate quality. Innovation is considered to be one of the main elements to compete with Western companies. The paper thoroughly analyses the process and ways of developing of a new product as well as changes regarding the sales. The research shows motives of introduction of new product innovations that first of all come from competition on domestic market.

https://doi.org/10.25944/znmwse.1999.02.265276
PDF (Język Polski)

References

Altkorn J., Determinanty globalizacji marek, „Marketing i Rynek” 1997, nr 4.
View in Google Scholar

Altkorn J., Kreować czy kupować markę?, „Marketing i Rynek” 1997, nr 5.
View in Google Scholar

Gurfinkel N., Przemyt wymusił kapitulację, „Rzeczpospolita”, 18-19.04.1998.
View in Google Scholar

Gwiazda A., Globalna strategia produktu, „Marketing i Rynek” 1998, nr 1.
View in Google Scholar

Markiewicz W., Żalikowski J., Wlew z przemytu, „Polityka” 1998, nr 30.
View in Google Scholar

Nie pogubić podków, „Rynki Zagraniczne” 1998, nr 68.
View in Google Scholar

Pełka B., Przemysł polski w perspektywie strategicznej, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „Orgmasz”, Warszawa 1998.
View in Google Scholar

Podstawy marketingu, pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 1992.
View in Google Scholar

Radzimińska G., W poszukiwaniu innowacyjności, „Nowe Życie Gospodarcze” 1997, nr 8.
View in Google Scholar

Solska J., Słaba wódka, mocne piwo, „Polityka” 1998, nr 30.
View in Google Scholar

Wnorowski H., Polski handel napojami spirytusowymi. Produkt za mało atrakcyjny, „Rynki Zagraniczne” 1998, nr 81.
View in Google Scholar

Zboralski M., Marketingowa rola nazwy produktu, „Marketing i Rynek” 1997, nr 11.
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.