Abstract
The paper presents the characteristics of the alcohol industry segment in last six years basing on the example of "Polmos" Białystok. In the author's opinion in order to survive on the distillery industry market there are the following indispensable conditions: marketing research, a permanent promotion of new products, attractive packaging and ultimate quality. Innovation is considered to be one of the main elements to compete with Western companies. The paper thoroughly analyses the process and ways of developing of a new product as well as changes regarding the sales. The research shows motives of introduction of new product innovations that first of all come from competition on domestic market.
References
Altkorn J., Determinanty globalizacji marek, „Marketing i Rynek” 1997, nr 4.
View in Google Scholar
Altkorn J., Kreować czy kupować markę?, „Marketing i Rynek” 1997, nr 5.
View in Google Scholar
Gurfinkel N., Przemyt wymusił kapitulację, „Rzeczpospolita”, 18-19.04.1998.
View in Google Scholar
Gwiazda A., Globalna strategia produktu, „Marketing i Rynek” 1998, nr 1.
View in Google Scholar
Markiewicz W., Żalikowski J., Wlew z przemytu, „Polityka” 1998, nr 30.
View in Google Scholar
Nie pogubić podków, „Rynki Zagraniczne” 1998, nr 68.
View in Google Scholar
Pełka B., Przemysł polski w perspektywie strategicznej, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „Orgmasz”, Warszawa 1998.
View in Google Scholar
Podstawy marketingu, pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 1992.
View in Google Scholar
Radzimińska G., W poszukiwaniu innowacyjności, „Nowe Życie Gospodarcze” 1997, nr 8.
View in Google Scholar
Solska J., Słaba wódka, mocne piwo, „Polityka” 1998, nr 30.
View in Google Scholar
Wnorowski H., Polski handel napojami spirytusowymi. Produkt za mało atrakcyjny, „Rynki Zagraniczne” 1998, nr 81.
View in Google Scholar
Zboralski M., Marketingowa rola nazwy produktu, „Marketing i Rynek” 1997, nr 11.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License