Strategie konkurowania polskich banków ‒ wybrane aspekty
Okładka tom 2
PDF

Słowa kluczowe

usługi bankowe
marketing bankowy
marketing strategiczny
strategia konkurencji
przewaga konkurencyjna
konkurencja cenowa
materiały konferencyjne

Jak cytować

PłonkaM. (1999). Strategie konkurowania polskich banków ‒ wybrane aspekty . Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, (2), 159-178. https://doi.org/10.25944/znmwse.1999.02.159178

Abstrakt

Artykuł zawiera analizę sektora bankowego w kontekście wyznaczania strategii konkurowania. Autorka nakreśla przesłanki decyzyjne strategii konkurowania. Omówione czynniki stanowią układ podstawowych uwarunkowań wyboru strategii konkurowania, wynikających z przewag konkurencyjnych. Następnie analizuje ofertę polskich usług bankowych na tle konkurencji banków zagranicznych oraz konkurencję cenową między bankami w Polsce. W konkluzji zaznacza, iż cena nie jest najistotniejszym elementem decyzji klientów związanych z korzystaniem z usług bankowych. Liczą się przede wszystkim wiarygodność banku i dostępność usługi. Z punktu widzenia banku ważną przesłanką strategii konkurowania jest istnienie trwałych przewag konkurencyjnych. W sektorze bankowym trwałymi przewagami są: wiodąca pozycja kosztowa i rozwinięta sieć dystrybucji.

https://doi.org/10.25944/znmwse.1999.02.159178
PDF

Bibliografia

Ansoff H. I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
Zobacz w Google Scholar

Drucker P. F., Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, 1992.
Zobacz w Google Scholar

Grzegorczyk W., Strategie marketingowe banków, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar

Harasim J., Nowe w usługach bankowych, „Marketing w Praktyce” 1997, nr 2.
Zobacz w Google Scholar

Jaworski L. (red.), Polskie banki w drodze do Unii Europejskiej, Poltext, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar

Jaworski W. L., Krzyżkiewicz Z., Kosiński B., Banki. Rynek, operacje, polityka, Poltext, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar

Jershina J. (red.), Banki a małe i średnie przedsiębiorstwa, Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej CEM, Kraków 1996.
Zobacz w Google Scholar

Kohls R. L., Uhl J. N., Marketing of Agricultural Products, Macmillan Publishing Company, New York 1990.
Zobacz w Google Scholar

Kotler P., Marketing Management, Prentice Hall, Englewood Cliffs, N.J. 1988.
Zobacz w Google Scholar

Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar

Lachowski S., Fuzje, przejęcia i alianse po polsku, „Bank” 1998, nr 2.
Zobacz w Google Scholar

Nicholls R. F., Promocja i sprzedaż usług bankowych, Centrum Edukacji i Rozwoju Biznesu, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar

Porter M. E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
Zobacz w Google Scholar

Wawrzyniak B. (red.), Trudna zmiana. Zachowania przedsiębiorstw w procesie transformacji, Fundacja im. F. Eberta w Polsce, Warszawa 1992.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne