Abstract
The article shows a formula for the CVA- the Cash Value Added and the range of its use in a company. This metrics is worth the interest as contrary to most metrics used to determine the value growth for the shareholders; it does not rely on the accounting but on the cash flow.
References
Cwynar A., Cwynar W., Jak zmierzyć efekt kreacji wartości dla właściciela przedsiębiorstwa - przekrój dostępnych możliwości, cz. II "Controlling i Rachunkowość Zarządcza", 2000 nr 8.
View in Google Scholar
Skoczylas W., Wartość poznawcza Cash Value Added w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie finansami. Współczesne tendencje w teorii i w praktyce, Materiały konferencyjne, Kołobrzeg 2-4 marca 2000; Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2000.
View in Google Scholar
Ottosson E., Weissenrieder F., Cash Value Added - a Framework for Value Based Management, “Economy & Styrning” 1996 no. 5, http://www.fwc.se/l/l_5_l.html.
View in Google Scholar
Ottosson E., Weissenrieder F., Cash Value Added - a new method for measuring financial performance, Gothenburg Studies in Financial Economics, Study 1996, no. 1, http://www.fwc.se/l/l_2.html.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License