Abstract
The article shows a designing problem of new goods in a small-size companies. The authors define stages of this process, its elements and its distinctiveness when compared to big concerns. The authors suggest setting up service centers which would assist in designing new goods.
References
Deming W.E., Quality, Productivity and Competitive Position. Massachusetts Institute of Technology Center for Advanced Engineering Study, Cambridge 1982.
View in Google Scholar
Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Konkurencyjność przedsiębiorstw z Europy Środkowej na rynku europejskim, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw” 2001, nr 9.
View in Google Scholar
Martyniak Z., Moszoro B., Podejście procesowe w wybranych koncepcjach zarządzania. Zarządzanie firmą. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Wydziału Zarządzania AGH, Kraków 2001.
View in Google Scholar
Mazur-Łukomska K., Strategie małych i średnich przedsiębiorstw, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw” 2001, nr 6.
View in Google Scholar
Mazur Z., Dudek M., Zarządzanie informacją w procesach przygotowania produkcji. Produkcja i zarządzanie w hutnictwie. Wydawnictwo Wydziału MiIM Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2001.
View in Google Scholar
Sohlenius G., Concurrent engineering, Ann., CIRP, 41 (1992).
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License