Abstract
The article shows the essence, meaning and basic functions of communication in a company, also its factors and types have been characterized; while the importance of communication in the job motivation has been stressed. Thesis of an increase in the importance of communications has been developed in modern companies, and especially in the ones which have decentralized flexible organizational structures and are based on team work. Most importance has been paid to the discussion of a role of internal communication and the reasons of disturbing this process. Main stress has been placed mainly on improvement of tools and methods of communication as well as on showing models of communication behaviours of some managers.
References
Eicher J., Sztuka komunikowania się, Wydawnictwo Ravi, Łódź 1995.
View in Google Scholar
Grudzewski W. M., Hejduk I. K. (red.), Przedsiębiorstwo przyszłości, Difin, Warszawa 2000.
View in Google Scholar
Haber L. H., Management. Zarys zarządzania firmą, WPSB, Kraków 1995.
View in Google Scholar
Karpowicz E., Dzielenie się wiedzą jako innowacja społeczna [w:] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, pod red. B. Wawrzyńczaka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2003.
View in Google Scholar
McKenna E., Beech N., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa 1997.
View in Google Scholar
Mikułowski-Pomorski J., Informacja i komunikacja, PAN, Kraków 1998.
View in Google Scholar
Penc J., Zarządzanie dla przyszłości. Twórcze kierowanie firmą, Wydawnictwo PSB, Kraków 1998.
View in Google Scholar
Pomianowska O., A kto to mówi, „Marketing Serwis" 2000, nr 4.
View in Google Scholar
Raimann H., Kommunikations - Systeme, J. C. B. Mohr Verlag, Tübingen 1974.
View in Google Scholar
Sikorski Cz., Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa 1999.
View in Google Scholar
Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Astrum, Wrocław 1999.
View in Google Scholar
Woźniak J. W., Wybrane aspekty komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu strategicznym [w:] Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego, t. 1, pod red. J. Jeżaka, Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania, Łódź 2003.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License