Abstrakt
W pierwszej części artykułu przedstawiono specyfikę rynku nieruchomości oraz usług developerskich na rynku mieszkaniowym. Podjęto próbę ustalenia, czy działalność developerska to dostarczanie produktu, czy też świadczenie usługi. W części drugiej rozważania skoncentrowano nad wzorcowym, szerokim podejściem marketingowym stosowanym przez developerów zachodnich oraz nad zmianami w podejściu do tak rozumianego marketingu przez developerów z kapitałem rodzimym.
Bibliografia
Altkorn J., Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1994.
Zobacz w Google Scholar
Barret V., Blair J., How to Conduct & Analize Real Estate Market & Feasibility Studies, Van Nostrand Reinhold Co., New York 1988.
Zobacz w Google Scholar
Black J., Spink F., Residential Development Handbook, Urban Land Institute, Washington D.C. 1990.
Zobacz w Google Scholar
Dasso J., Ring A., Real Estate — Principles and Practices, Prentice Hall Inc., New Jersey 1989.
Zobacz w Google Scholar
Irwin R., Real Estate Handbook, Mc Graw-Hill Inc., New York 1993.
Zobacz w Google Scholar
Kirejczyk K., Łaszek J., Vademecum developera. Rynek nieruchomości, finansowanie, inwestycje, Krakowski Instytut Nieruchomości, Kraków 1997.
Zobacz w Google Scholar
Kucharska-Stasiak E., Nieruchomość a rynek, PWN, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar
Kucharska-Stasiak E., Wartość indywidualna nieruchomości jako przeciwieństwo wartości rynkowej [w:] Problemy inwestowania i rynku nieruchomości, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1998.
Zobacz w Google Scholar
McLoughlin D., Principles of Real Estate Law, Mc Graw-Hill Inc., New York 1992.
Zobacz w Google Scholar
Meffert H., Marketing, Grundlagen der Absatzpolitik, Gabler, Wiesbaden 1986.
Zobacz w Google Scholar
Pabian A., Planowanie marketingowe w budownictwie, „Tygodnik Budowlany” 1998, nr 49.
Zobacz w Google Scholar
Pluta-Olearnik M., Marketing usług, PWE, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa