Oddziaływanie reklamy na rynkowe zachowania konsumentów
Okładka tom 4
PDF

Słowa kluczowe

reklama
reklama w mass mediach
efektywność reklamy
zachowania konsumenta
decyzje konsumenckie
motywacje konsumpcyjne
badania konsumenckie

Jak cytować

BerbekaJ. (2001). Oddziaływanie reklamy na rynkowe zachowania konsumentów . Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, (4), 81-90. https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.8190

Abstrakt

Artykuł zawiera omówienie wyników badań ankietowych dotyczących wpływu reklamy na zachowania konsumentów na polskim rynku. Kolejnymi co do skuteczności nośnikami reklamy są: telewizja, prasa, radio. Autorka konkluduje, iż duża ekspansja działań reklamowych na polskim rynku istotnie wpływa na zachowania konsumentów, widzących w reklamie nie tylko źródło informacji o ofercie rynkowej, ale także nowy element pejzażu rynkowego. Obserwowanie i analiza reakcji polskich konsumentów na reklamę ułatwia ocenę procesów adaptacji do warunków gospodarki rynkowej.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.8190
PDF

Bibliografia

Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar

Hawkins D.I., Best R.J., Coney K.A., Consumer Behavior. Implications for Marketing Strategy, Irwin, Boston 1989.
Zobacz w Google Scholar

Henry W., Motivation Research, London Crosby Lockwood, 1958.
Zobacz w Google Scholar

Loudon D.L., Della Bitta A., Consumer Behavior. Concepts and Applications, Mc Graw-Hill, New York 1993.
Zobacz w Google Scholar

Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar

Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, AE Wrocław, Wrocław 1997.
Zobacz w Google Scholar

Światowy G., Zachowania konsumenckie, AE Wrocław, Wrocław 1994.
Zobacz w Google Scholar

Tyszka T., Psychologia zachowań ekonomicznych, PWN, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne