Abstrakt
Artykuł zawiera omówienie wyników badań ankietowych dotyczących wpływu reklamy na zachowania konsumentów na polskim rynku. Kolejnymi co do skuteczności nośnikami reklamy są: telewizja, prasa, radio. Autorka konkluduje, iż duża ekspansja działań reklamowych na polskim rynku istotnie wpływa na zachowania konsumentów, widzących w reklamie nie tylko źródło informacji o ofercie rynkowej, ale także nowy element pejzażu rynkowego. Obserwowanie i analiza reakcji polskich konsumentów na reklamę ułatwia ocenę procesów adaptacji do warunków gospodarki rynkowej.
Bibliografia
Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar
Hawkins D.I., Best R.J., Coney K.A., Consumer Behavior. Implications for Marketing Strategy, Irwin, Boston 1989.
Zobacz w Google Scholar
Henry W., Motivation Research, London Crosby Lockwood, 1958.
Zobacz w Google Scholar
Loudon D.L., Della Bitta A., Consumer Behavior. Concepts and Applications, Mc Graw-Hill, New York 1993.
Zobacz w Google Scholar
Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, AE Wrocław, Wrocław 1997.
Zobacz w Google Scholar
Światowy G., Zachowania konsumenckie, AE Wrocław, Wrocław 1994.
Zobacz w Google Scholar
Tyszka T., Psychologia zachowań ekonomicznych, PWN, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa