Wpływ etnocentryzmu konsumenckiego na kształtowanie międzynarodowych strategii marketingowych
Okładka tom 4
PDF

Słowa kluczowe

marketing masowy
przedsiębiorstwo wielonarodowe
międzynarodowe strategie marketingowe
globalizacja działań przedsiębiorstwa
strategia przedsiębiorstwa
kulturowe uwarunkowania konsumpcji
zachowania konsumenta

Jak cytować

FigielA. (2001). Wpływ etnocentryzmu konsumenckiego na kształtowanie międzynarodowych strategii marketingowych. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, (4), 143-150. https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.143150

Abstrakt

W sytuacji braku publikacji i dostatecznej ilości informacji na temat zachowań konsumentów na gwałtownie zmieniających się rynkach, przedsiębiorstwa powinny w znacznym stopniu wykorzystywać informacje na temat etnocentryzmu konsumenckiego, jak również kulturowych aspektów dotyczących zachowań konsumentów w celu jak najprecyzyjniejszego dostosowania strategii, właściwej segmentacji rynku oraz określenia pozycji produktów. Artykuł dotyczy oddziaływania marketingu na kulturę i preferowane przez konsumentów wartości oraz porusza związek kultury z międzynarodową konkurencyjnością. Autor charakteryzuje rodzaje międzynarodowych strategii marketingowych oraz pojęcie etnocentryzmu konsumenckiego. Omawia badania dotyczące etnocentryzmu w krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz implikacje wynikające z etnocentryzmu konsumenckiego w kształtowaniu strategii marketingowych.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2001.01.143150
PDF

Bibliografia

Damisch P., Ulram P.A., Economic Orientations and Consumer Behaviour in East-Central Europe [w:] Proceedings of Conference on Marketing Strategies for CEE, Vienna, Austria, Wirtschaftsuniversitaet, Wien 1995.
Zobacz w Google Scholar

Falkowski A., Rożnowski B., Witkowski T. H., Etnocentryzm konsumencki — nowe wyzwanie dla marketingu, „Marketing i Rynek” 1996, nr 3, 4.
Zobacz w Google Scholar

Michaels D., Murray S., Eastern Europe: Window of Opportunity is Still Open, „The Wall Street Journal Europe” 1993 (July 7), E11.
Zobacz w Google Scholar

Peters T.J., Waterman R.H. Jr., In Search of Excellence: Lessons from Americas best-run Companies, Harper Row, New York 1982.
Zobacz w Google Scholar

Rose R., Haerpfer C., Adapting to Transformation in Eastern Europe: New Democracies Barometer II, Glasgow, Scotland; University of Strathclyde, Centre for the Study of Public Policy, 1993.
Zobacz w Google Scholar

Rowe A.J., Mason R.O., Dickel K.E., Strategic Management — A Methodological Approach, Addison-Wesley Publishing Company, 1985.
Zobacz w Google Scholar

Sharma S., Shimp T.A., Shin J., Consumer Ethnocentrism: A Test of Antecedents and Moderators, „Journal of Academy of Marketing Science” 1995, 23:1.
Zobacz w Google Scholar

Szromnik A., Figiel A., „Etnocentryzm konsumencki jako bariera rozwoju wymiany międzynarodowej”, Materiały Konferencji Katedr Handlu Zagranicznego, AE Kraków, 1997.
Zobacz w Google Scholar

Vida I., Fairhurst A., „Should Marketers be Concerned about Consumer Ethnocentrism? Empirical Evidence from Seven CEE Countries”, Conference on Marketing Strategies for CEE, Vienna, Austria, Dec. 1996.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne