General remarks about mathematical education of students of economics
Okładka tom 10
PDF (Język Polski)

Keywords

mathematical culture
mathematics applied
mathematical education

How to Cite

Maria DąbrowaM. D. (2007). General remarks about mathematical education of students of economics. The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, 10(1), 253-270. https://doi.org/10.25944/znmwse.2007.01.253270

Abstract

This article puts emphasis on the role played by teaching mathematics to students of economics department while preparing them for studying economics subjects and their professional work. In the introduction the views of some selected philosophers and economists on the importance of teaching mathematics in the development of science in particular economics are shown. Then on the basis of didactic theory of mathematics, research and individual reflections the aims of teaching mathematics are introduced signalling the problems of their realization.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2007.01.253270
PDF (Język Polski)

References

Blaug M. 1995. Metodologia ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-11647-1.
View in Google Scholar

Blaug M. 2000. Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13143-8
View in Google Scholar

Chiang A.C. 1994. Podstawy ekonomii matematycznej. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-0942-8.
View in Google Scholar

Kemeny J.G. 1967. Nauka w oczach filozofa. Warszawa: PWN.
View in Google Scholar

Krygowska Z. 1977a. Zarys dydaktyki matematyki cz.2. Warszawa: WSiP.
View in Google Scholar

Krygowska Z. 1977b. Zarys dydaktyki matematyki cz.3. Warszawa: WSiP.
View in Google Scholar

Krygowska Z. 1981. Koncepcje powszechnego matematycznego kształcenia w reformach programów szkolnych z lat 1960 –80. Kraków: Wydawnictwo Naukowe WSP.
View in Google Scholar

Krygowska Z. 2003. Elementy aktywności matematycznej, które powinny odgrywać znaczącą rolę w matematyce dla wszystkich. (Przedruk z „Dydaktyki Matematyki”. Nr 6, 1986). W: Materiały do studiowania dydaktyki matematyki pod red. dr J. Żabowskiego. Tom I: Prace Prof. Dr Anny Zofii Krygowskiej. Płock: Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica. ISBN 83-88193-87-2.
View in Google Scholar

Landreth H., Colander D. C. 1998. Historia myśli ekonomicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-12397-4.
View in Google Scholar

Lewowicki T. 1988. Proces kształcenia w szkole wyższej. Warszawa: PWN.
View in Google Scholar

Mayer T. 1996. Prawda kontra precyzja w ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-12083-5.
View in Google Scholar

Milewski R. (red.). 2002. Podstawy ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13010-5.
View in Google Scholar

Pardała A. 2006. Współczesne tendencje w podstawach matematyki dla ekonomistów. W:Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych. Pod red. nauk. G. Lipińskiego. Kielce Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji im. Prof. Edwarda Lipińskiego. ISBN 83-60056-056-4. s. 51–62.
View in Google Scholar

Paulos J.A. 1999. Analfabetyzm matematyczny i jego skutki. Gdańsk: GWO. ISBN 83-85694-84-6.
View in Google Scholar

Schwartz J.T. 1983. Matematyka jako narzędzie do wyjaśniania zjawisk ekonomicznych. W: Matematyka współczesna – dwanaście esejów. Pod red. L.A. Steena. Warszawa: WNT.
View in Google Scholar

Siwek H. 2005. Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej. Warszawa: WSiP. ISBN 83-02-09303-3.
View in Google Scholar

Steen L. A. 1983. Matematyka dzisiaj .W: Matematyka współczesna – dwanaście esejów. Pod red. L.A. Steena. Warszawa: WNT.
View in Google Scholar

Steinhaus H. 1989. Kalejdoskop matematyczny. Warszawa: WSiP.
View in Google Scholar

Turnau S. 1990. Wykłady o nauczaniu matematyki. Warszawa: PWN. ISBN 83-01-09520-2
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.