Abstrakt
W niniejszym artykule zwraca się uwagę na rolę, jaką odgrywa edukacja matematyczna studentów kierunków ekonomicznych w przygotowaniu ich do studiowania przedmiotów ekonomicznych oraz przyszłej pracy zawodowej. W części wstępnej zaprezentowano poglądy wybranych filozofów i ekonomistów na temat znaczenia matematyki w rozwoju nauk, w szczególności – ekonomii. Następnie, w oparciu o teorię dydaktyki matematyki oraz badania i przemyślenia własne, przedstawiono cele kształcenia matematycznego, sygnalizując jednocześnie problemy związane z ich realizacją.
Bibliografia
Blaug M. 1995. Metodologia ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-11647-1.
Zobacz w Google Scholar
Blaug M. 2000. Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13143-8
Zobacz w Google Scholar
Chiang A.C. 1994. Podstawy ekonomii matematycznej. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-0942-8.
Zobacz w Google Scholar
Kemeny J.G. 1967. Nauka w oczach filozofa. Warszawa: PWN.
Zobacz w Google Scholar
Krygowska Z. 1977a. Zarys dydaktyki matematyki cz.2. Warszawa: WSiP.
Zobacz w Google Scholar
Krygowska Z. 1977b. Zarys dydaktyki matematyki cz.3. Warszawa: WSiP.
Zobacz w Google Scholar
Krygowska Z. 1981. Koncepcje powszechnego matematycznego kształcenia w reformach programów szkolnych z lat 1960 –80. Kraków: Wydawnictwo Naukowe WSP.
Zobacz w Google Scholar
Krygowska Z. 2003. Elementy aktywności matematycznej, które powinny odgrywać znaczącą rolę w matematyce dla wszystkich. (Przedruk z „Dydaktyki Matematyki”. Nr 6, 1986). W: Materiały do studiowania dydaktyki matematyki pod red. dr J. Żabowskiego. Tom I: Prace Prof. Dr Anny Zofii Krygowskiej. Płock: Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica. ISBN 83-88193-87-2.
Zobacz w Google Scholar
Landreth H., Colander D. C. 1998. Historia myśli ekonomicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-12397-4.
Zobacz w Google Scholar
Lewowicki T. 1988. Proces kształcenia w szkole wyższej. Warszawa: PWN.
Zobacz w Google Scholar
Mayer T. 1996. Prawda kontra precyzja w ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-12083-5.
Zobacz w Google Scholar
Milewski R. (red.). 2002. Podstawy ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13010-5.
Zobacz w Google Scholar
Pardała A. 2006. Współczesne tendencje w podstawach matematyki dla ekonomistów. W:Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych. Pod red. nauk. G. Lipińskiego. Kielce Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji im. Prof. Edwarda Lipińskiego. ISBN 83-60056-056-4. s. 51–62.
Zobacz w Google Scholar
Paulos J.A. 1999. Analfabetyzm matematyczny i jego skutki. Gdańsk: GWO. ISBN 83-85694-84-6.
Zobacz w Google Scholar
Schwartz J.T. 1983. Matematyka jako narzędzie do wyjaśniania zjawisk ekonomicznych. W: Matematyka współczesna – dwanaście esejów. Pod red. L.A. Steena. Warszawa: WNT.
Zobacz w Google Scholar
Siwek H. 2005. Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej. Warszawa: WSiP. ISBN 83-02-09303-3.
Zobacz w Google Scholar
Steen L. A. 1983. Matematyka dzisiaj .W: Matematyka współczesna – dwanaście esejów. Pod red. L.A. Steena. Warszawa: WNT.
Zobacz w Google Scholar
Steinhaus H. 1989. Kalejdoskop matematyczny. Warszawa: WSiP.
Zobacz w Google Scholar
Turnau S. 1990. Wykłady o nauczaniu matematyki. Warszawa: PWN. ISBN 83-01-09520-2
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa