Abstract
The article presents the issue of selecting the marketing concept in the food industry on the example of the chosen companies in the soft-drink business (Pepsi-Cola International Poland), fruit and vegetable company (Sekmar, Smak) and meat company (private Meat Processing Company). The paper also discusses different stages of companies' development in respect to accepting the marketing concept in their business activities.
References
Białecki K., Borowski J., Krzymiński K., Marketing w handlu zagranicznym, PWN, Warszawa 1996.
View in Google Scholar
Gestern A., Raszkowska G., Zaprzyjaźnić się z klientem, „Rzeczpospolita” 1999, nr 144.
View in Google Scholar
Jakość i wymóg rynku, „Marketing i Rynek” 1997, nr 4.
View in Google Scholar
Kozioł L., Wojtowicz A., Zastosowanie koncepcji marketingu w węzłowych obszarach zarządzania firmą, „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, 1999, z. 2.
View in Google Scholar
Urban J.R., Tendencje rozwojowe przemysłu spożywczego w latach 90-tych, Roczniki Nauk Rolniczych, Seria G., T. 87, z. 1.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License