Abstract
Nowadays, one can observe changes which occur on the market as the result of globalization and integration of market economy. The advancing processes of globalization and integration of the market force small and medium-sized companies to set up mutual co-operations with participants of market transactions. Management of companies in the era of globalization and integration of market economy becomes a very complex issue, calling for knowledge of rules, methods and marketing instruments.
References
Altkorn J. 1999. Strategia marki. Warszawa: PWE. ISBN 83-8723-997-6.
View in Google Scholar
Armstrong M. 1996. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu. ISBN 83-8544-115-8.
View in Google Scholar
Brzeziński M. (red.). 2001. Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi. Warszawa: Difin. ISBN 83-7251-197-7.
View in Google Scholar
Chądzyński J., Nowakowska A., Przygodzki Z. 2007. Region i jego rozwój w warunkach globalizacji. Warszawa: CeDeWu. ISBN 978-83-6008-971-2.
View in Google Scholar
Drucker P.F. 1992a. Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Warszawa: PWE. ISBN 83-2080-870-7.
View in Google Scholar
Drucker P.F. 1992b. Społeczeństwo pokapitalistyczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-0112-799-6.
View in Google Scholar
Grupa Lizbońska . 1996. Granice konkurencji. Warszawa: Poltext. ISBN 83-8689-011-8. Janasz W. i in. 2002. Determinanty innowacyjności przedsiębiorstw. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. ISBN 83-7241-213-8.
View in Google Scholar
Kostera M. 1997. Zarządzanie personelem. Warszawa: PWE. ISBN 83-2081-038-8.
View in Google Scholar
Lambkin G. i in. (red.). 2001. Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-0113-299-X.
View in Google Scholar
Łukasik P. 2008. Marketing w handlu detalicznym produktami spożywczymi. Wybrane aspekty zachowań nabywców. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. ISBN 978-83-2272-823-9.
View in Google Scholar
Olszewska B. (red.). 2007. Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem na progu XXI wieku. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu. ISBN 978-83-7011-858-7.
View in Google Scholar
Penc J. 2000. Kreatywne kierowanie: organizacja i kierownik jutra, rozwiązywanie problemów kadrowych. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet. ISBN 83-8542-850-3.
View in Google Scholar
Penc J. 2005. Role i umiejętności menedżerskie, sekrety sukcesu i kariery. Warszawa: Difin. ISBN 83-7251-512-3.
View in Google Scholar
Pomykalski A. 2001. Nowoczesne strategie marketingowe. Warszawa: Infor. ISBN 83-8866-314-3.
View in Google Scholar
Prahalad C.H. 1998. Role menedżerów nowej ery na konkurencyjnym rynku. W: Hesselbein F., Goldsmith M., Bechard R. (red.). Organizacja przyszłości. Warszawa: Business Press. ISBN 83-8747-405-3.
View in Google Scholar
Sławińska M. 2008. Kompendium wiedzy o handlu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 978-83-0115-446-2.
View in Google Scholar
Zając Cz. 2006. Społeczne i organizacyjne problemy przejęć i fuzji przedsiębiorstw. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu. ISBN 83-7011-807-0.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License