Abstract
This article presents different strategies implemented by small and medium-size enterprises. It also presents a hierarchy and various kinds of strategies typical for such firms, also stages of their practical implementation. Each strategy should be connected with objectives, organizational structure and business activity of the company. Only such strategy will allow the company to attain a competitive advantage on the local and international market.
References
Chandler A.D. 1962. Strategy and Structure. Cambridge: MIT Press.
View in Google Scholar
Fabiańska K., Rokita J. 1987. Planowanie rozwoju technicznego przedsiębiorstwa przemysłowego. Katowice: Akademia Ekonomiczna.
View in Google Scholar
Jeżak J. 1994. Strategie działania firmy. "Ekspert" nr 3.
View in Google Scholar
Kreikebaum H. 1996. Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-11974-8.
View in Google Scholar
Monitoring [2007] kondycji sektora MSP 2007. [on-line; aktualizacja: 2007-10-16; dostęp: 2009-05-18]. Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Dostępny w Internecie: http://www.pkpplewiatan.pl/?ID=91238&article_id=189972.
View in Google Scholar
Penc J. 1995. Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie. Warszawa: Placet. ISBN 83-85428-07-0.
View in Google Scholar
Romanowska M. 1998. Strategie rozwoju i konkurencji. Warszawa: CIM.
View in Google Scholar
Sainte Marie G. de 1995. Kierowanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Warszawa: Poltext. ISBN 83-85366-51-2.
View in Google Scholar
Trendy [2009] rozwojowe sektora MSP w ocenie przedsiębiorców w drugiej połowie 2008 roku. Warszawa: Ministerstwo Gospodarki.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License