Abstrakt
W artykule przedstawiono rożne definicje strategii. Pokazano również hierarchię oraz rodzaje strategii typowe dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a także etapy ich wdrażania. Każda strategia musi być powiązana z celami przedsiębiorstw, strukturą organizacyjną, profilem działania. Tylko taka strategia sprawi, że przedsiębiorstwo łatwiej osiągnąć może przewagę konkurencyjną na rynku krajowym i międzynarodowym.
Bibliografia
Chandler A.D. 1962. Strategy and Structure. Cambridge: MIT Press.
Zobacz w Google Scholar
Fabiańska K., Rokita J. 1987. Planowanie rozwoju technicznego przedsiębiorstwa przemysłowego. Katowice: Akademia Ekonomiczna.
Zobacz w Google Scholar
Jeżak J. 1994. Strategie działania firmy. "Ekspert" nr 3.
Zobacz w Google Scholar
Kreikebaum H. 1996. Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-11974-8.
Zobacz w Google Scholar
Monitoring [2007] kondycji sektora MSP 2007. [on-line; aktualizacja: 2007-10-16; dostęp: 2009-05-18]. Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Dostępny w Internecie: http://www.pkpplewiatan.pl/?ID=91238&article_id=189972.
Zobacz w Google Scholar
Penc J. 1995. Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie. Warszawa: Placet. ISBN 83-85428-07-0.
Zobacz w Google Scholar
Romanowska M. 1998. Strategie rozwoju i konkurencji. Warszawa: CIM.
Zobacz w Google Scholar
Sainte Marie G. de 1995. Kierowanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Warszawa: Poltext. ISBN 83-85366-51-2.
Zobacz w Google Scholar
Trendy [2009] rozwojowe sektora MSP w ocenie przedsiębiorców w drugiej połowie 2008 roku. Warszawa: Ministerstwo Gospodarki.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa